Vaknade i Göteborg....

Kommer somna i Tingsryd.

Haft 2 riktigt trevliga dagar i storstaden. Igår när jag kom hit kom N och hämtade mig på stationen och sen åkte vi hem och chillade. Åkte en runda och köpte glass och satte oss vid en sjö, blåste ganska rejält men mysigt var det ändå att blicka ut på sjön där små segelbåtar seglade förbi. Körde några hoppkort innan det var dax att ta sig till Allum för att införskaffa mig en tjocktröjja från Åhlens, glömde ju min hemma såklart.

Vi ska gå på Thaiboxningsgala! vad är de? kom fram i mitt huvud när jag fick höra vad vi skulle hitta på. Går man i långa galaklänningar då och den bästa thaiboxaren vinner pris och ska hålla tal inför allt folk (ja allt sådär där man gör på galor)? Nejdå, tydligen heter det så när massa boxare slåss under en och samma kväll, inte med varran samtidigt asså. Eftersom jag inte är intresserad av sådan sport kände jag mig inte så sugen på att sitta 4 h och kolla på något jag inte ens tyckte om, men ändrade mig snabbt. Sådan ACTION asså, sådana fighter det var asså.

var 4 tjejer som var med också, kan säga att dom var värre än killarna på att slåss, blodet sprutade på en av tjejerna och jag blev allt lite sugen på att slåss jag med när alla andra höll på. näst sista matchen hamnade en av av killarna så dåligt på sin arm så armbågen gick ur led (såg först ut som den var av), benet? petade rakt ut, ingen härlig syn.

Åkte hem och kollade Sällskapsresan sedan men såklart somnade vi ifrån det. Tog tåget hem vid 12, 3 h på ett tåg själv är inte roligt, jag som hade bestämd plats var den som fick flytta när någon ville ha sin plats pga jag ville vara snäll mot ett par som ville sitta jämte varandra, japp jag är snäll!

Tack för 2 trevliga dagar N :)

N tog fina bilder, mer bilder kommer:)

P&K Ellen


Kommentarer
Postat av: Niklas B

Härlig läsning. Tack själv Lovley ;)

2010-04-26 @ 15:53:43
URL: http://lookandstare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0