utflykt till Evergreen

Idag åkte vi till Evergreen och åt frukost, det är ofta man äter frukost ute på restaurang här i USA. Jag åt omelett med spenat, fetaost och svarta oliver i och till fick man skivad friterad potais till (typ sånna man får på akropolis i Växjö). Kan inte fatta att jag nästan fick i mig all mat, slapp ju äta lunch och middag iaf. När vi skulle åka hem körde vi förbi en skylt där de stod "puppies" och såklart vände vi och åkte tillbaka och kollade på dom, dom var sååååå söta men dom luktade så illa och det var så synd om dom (satt i en bur utanför i solen).



Nä vi körde igen tog vi vägen genom bergen, kringelikrokvägar mellan varje berg. Är så underbart fint här i Colorado med allt vatten och bergen, känns så tecknat och overkligt. Man kände när man väl kom ner på stora vägen igen att man var lite illamående där bak i bilen, men inte kan man sitta och kolla rakt fram när man kan kolla ut på den vackra naturen. Tog massa fina kort (trodde jag) i bergen men tydligen var dom kassa nu när dom blev större på datorn.
När vi kom hem gick vi en runda på en marknad som var denna helgen, var tydligen någon konstmarknad där alla konstnärer fick ställa ut sina verk. Var lite småmysigt och gå runt där mellan marknadsstånden men man kunde inte gå förlänge, solen stekte verkligen idag.



Vid 6-tiden ringde Dennis och jag drog med honom till mallét som ligger en liten bit härifrån, är impad av mig själv att jag hittade dit för man bruka ju inte memorera vägar när man sitter på passagera-sidan. Gick runt och kikade lite, sökte efter ett par träningsskor (har glömt mina hemma) eftersom mina "ut-och-gå"-skor är för klumpiga för att ha på gymmet men det är ju en djungel av träningsskor. Hittade ett par "Reebok Easytone"-skor (dom som formar rumpa och ben;)) som jag tittat på hemma, dock kostar dom 1200:- hemma så ska kanske slå till på dom här för 650:-, måste fråga J om man kan ha dom på gymmet även om det är kanske är mer "ut-och-gå"-skor. Köpte mina Converse idag, insåg att ett par vita måste man ju bara äga så fick bli vita idag, måste fundera på dom andra asså för dom Röda är så sjuuukt snygga men alla har dom ju, kan bli någon annan färg med.


P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: sofia

nemen ellen, har du hittat ett ragg där? ;)

2010-08-22 @ 23:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0