Bra + Dålig helg!

Fredag - Alkolås på mobilen snart?
Blev jobb från och till hela dagen, skulle till parken men det blåste så mycket så vi gick hem istället och läste böcker. På kvällen var det ljusparad i Golden och alla samlades nere i downtown golden där det var en scen där folk dansade och uppträdde, tomten var där också. Hela familyn gick ner en runda och kollade på när alla barnen dansade som små snögubbar fast jag kollade nog mest på brandmännen som var där och visade upp sig också;). Stannade bara en liten stund för sedan var det dags att göra sig iordning för kvällen, födelsedagsfest på en bar nere i Denver. Åkte med en fransk tjej och när vi är påväg downtown så säger hon att vi ska hem 11.55, hon sa 00.55 till mig så där började min hemska kväll, hade inte skjuss hem ju. Fick tag på Björn som körde så han lovade en plats till mig påväg hem. Hamnde på Suite200 som vanligt och den franska tjejen åkte hem och där stod jag helt själv, var bara tur att jag hittade au-pairena i min grupp. Björn försvann med sina tyska fina vänner och "såklart" väljer man dom framför en ensam svensk tjej. Vid halv 2 stack vi hemmåt och jag blev blev lämnad på gatan, tack min kära vän BJÖRN. Råkade skicka lite sms med en viss Mr W, när ska man börja kunna ha alkolås på sin mobil?

Lördag - Toystory 3
En riktig bakisdag för Ellen Clarberg, vaknade med huvudvärk och bestämde mig att jag skulle ligga i min säng hela dagen TILL J skickade ett sms och berättade att det var en Julparad vid klockan 11 (klockan var då 10.30), blev att slänga på sig kläder och dra ner och möta upp resten av familjen. Det var riktigt USA-stuk på paraden och det var jättekul att se, men det var lite pinsamt att School of Mines fotballs-team var med (vände ryggen till). Tydligen är det samma parad varje Lördag enda fram till Jul så jag hade ju kunnat skippa denna men det var skönt med frisk luft. Efter paraden så gick jag till Starbucks och ringde Kristina och tjatade ett tag om kvällen innan och hon berättade om hennes roliga besök på Air-Force området. Cyklade vidare till Safeway och inhandlade glass, chips och godis, kände jag var värd det efter gårdagens tråkigheter. Åkte hem och myste ned mig med ToyStory 3 och med alla mina smasikheter, somnade x antal gånger.
På kvällen åkte vi och handlade och åt ute på ett hamburge-ställe, ASgott. Jag berättade för J&J att jag hade lite planer och tydligen var J inne på samma spår så det kommer hända någonting snart, MYCKET SNART men vad det är? HEMLIS =D.
När vi kom hem blev det bara chill, kollade lite tv på datorn och tog det MYCKET lugnt.

Söndag - Sorgdag
Jag sov ganska länge på Söndagmorgonen, tog det chill hela förmiddagen och vid 2 stack familjen till Svenska Skolan men jag stannade hemma. Gick till gymmet och tänkte jag skulle vara hemma till familjen kom hem men när jag kom hem var det ingen hemma, blev lite orolig där ett tag. Får ett samtal lite senare från J&J och dom berättar någon så tragiskt så jag fryser till is ett tag. Hela kvällen består utav mycket tårar och tröst, livet är sååå orättvist ibland. Blev att passa L igår efter hon somnade, gäller att ställa upp vid vissa tillfällen. En riktig Sorgdag i Golden

Måndag - JULMUST
Idag tog jag bilen mot Lakewood och hämtade upp Tess som hängde med mig till Social Security Administration för att fixa mitt social security number, bättre sent än aldrig. Det tog max 10 min och vi gick därifrån chockade över att det gått så fort. Åkte till Starbucks när vi sitter där med våra Kaffen (läs:chai) så fick vi en ide att dra på roadtrip till Georgetown där det finns en internationell affär, vi fick et sug på julmust. Vi drog iväg mot bergen och till slut hamnade vi lååångt upp och i en liten mysig håla vid namn Georgetown. Kände mig som ett barn i en godisaffär, gick runt och slickade mig runt munnen medans jag plockade åt mig pepparkakor, marabou, glögg, dajm och JULMUST. 2 lyckliga flickor åkte därifrån, det förstår ni va?
Nu ikväll har jag inte gjort så mycket, det är massa folm här just nu så försöker vara lite social men det är lite svårt när läget är som det är.

+pepparkakorna och kaviar

Hoppas alla haft en bra helg i SWEDEN iallafall!?

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0