Ut på äventyr..


Sitter här i min säng med 2 spagettiben, var sista arobicen idag. Älskar att träna arobicen, gillar blandningenkondition/styrka/dans/step. Efter träningen blev det hem och tog en låång varm dusch och käkade lite.

Gör mina sista dagar på dagiset nu med, är inte roligt kan jag säga. Som jag skrivit innan så trivs jag så bra med jobbet har jag just nu men har ju en annan sak som ska förändra mitt liv lite, jag har chansen nu och jag tar den!



Den 26 Juli (troligen) drar jag till USA och blir au-pair. Fick kontakt med en familj som behövde en au-pair, kände jag behövde något nytt i mitt liv så jag tog chansen. Eftersom jag tycker om att arbeta med barn så är detta en perfekt möjlighet att göra något jag tycker om men på annolunda plats, låååångt iväg från Sverige. Jag ska flytta till Colorado till en liten by lika stor som Tingsryd.  

Har inte riktigt fattat än att jag lixom drar om en månard och kommer vara borta från alla mina vänner och familj i ett helt år, fast samtigt känner jag att om det är någon gång jag ska åka så är det NU innan man stadga sig. Visst jag kommer ha hemlängtan men det är fullt normalt, har ju aldrig varit borta från nära&kära mer än högst 2 veckor.

Kommer bli ett så underbart roligt äventyr jag kommer får vara med om, hade ångrat mig om jag INTE åkt. Jag kommer förmodligen blogga från andra sidan, dom här hemma kommer nog vilja veta vad som händer i min vardag i USAet.


Ni kommer får följa med mig på mitt livs första äventyr!

P&K Ellen


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!



Du undrade vart i Colorado jag bor, bor i huvudstaden Denver=) 10 minuter från Downtown! Var i Colorado kommer du bo? Vet du vad närmaste staden heter?=)

2010-06-23 @ 02:13:05
URL: http://scorpione.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0