Tingsryds AIF

Spelarna tackar alla fans

 

Under gårdagens osannolika vändning hade Gröna Brigaden, alla på ståplats, alla på sittplats - ja alla i hela hallen - en enormt stor del i segern. Därför vill alla spelare i TAIF skicka varsitt stort tack till alla som stöttade dem och hela laget under matchen mot Vita Hästen. Här nedan berättar de alla vad de tyckte om ER insatts igår.

 

 

Peter Johansson: Jag tycker såhär, det är ingen slump att Simon Stark åker och kastar sig mot plexit. När målet kommer så bara exploderar allt, jag står på min sida med huvudet mot plexit och bara skriker och då ser man 800 pers som står där borta och skriker de också. Men som sagt, jag tycker inte det finns någon större komplimang än den att Stark åker mot plexit.

Antti Alamäki: De var jätte bra, speciellt att de inte slutade när det stod 0-3. Att höra hela hallen vara med oss. Det var en stor faktor till vinsten att vi hade hemmaplan och fansen med oss. Hoppas bara att de fortsätter att stödja oss så i kvalserien också.

Robin Jacobsson: De bär fram oss, det är en stor avgörande faktor till att vi vinner. Att komma in till tredje perioden och höra att de skriker: Vi ger aldrig upp. Jag kände att vi svek både fansen och styrelsen som har satsat så mycket på oss när vi var på väg ut. Men när jag hörde dem skrika, då ville jag se till att detta inte blev sista perioden för säsongen. Det var grymt, en enorm tändvätska.

Juha Gustavsson: Det var helt otroligt. Nästan fulla läktare och 3000 som sjöng sånger.

Anders Åkesson: De var outstanding. De lyfter fram oss i sista perioden när de sjunger att vi aldrig ska ge upp. Och att det inte blir något gnäll, utan att de pushar på oss istället. Det var riktigt bra.


Ismo Sirén: Det var otroligt, väldigt roligt. Jag har aldrig varit med om något liknande innan. Jag har aldrig vunnit några serier eller någon såhär stor match, så detta var den största matchen i mitt liv.

Christoffer Björklund: I tredje perioden var det magiskt. Det var nog det bästa jag varit med om någonsin. Brigaden är alltid bra, men att sittplatts kom igång också, det var de som skapade magin.

Christian Jacobsson: Det var underbart, de var fantastiska. Det var väldigt roligt att höra att de aldrig gav upp i sista perioden. Det gav lite extra tändvätska. När det sedan gick vägen var det underbar stämning.

Johan Forsander: De är ju helt fantastiska. Efter två perioder när vi inte spelat på topp, då vet man inte riktigt hur stämningen kommer var på läktaren. Jag har varit på andra ställen där fansen i sådana lägen början gnälla och man får dem emot sig också. Så när vi kommer ut och fansen skriker, när det är det bästa trycket någonsin, det är de som gör att vi orkar vända en sådan match.


Fredrik Hansson: De var fantastiska, helt sinnessjukt var det. När till och med sittplats kom igång var det helt sjukt. Man fick gåshud när man kom in för tredje perioden.

Hur kändes det att få göra det där avgörande målet då?
Jag minns knappt det, nä men det var jäkligt skönt.

Jag fick höra att du åkte åt helt fel håll när du gjort målet.
Ja vi hade ju bestämt att vi skulle åka mot klacken, men jag var väl så upprymd att jag körde åt fel håll.

Victor Rollin-Carlsson: Jag träffade Jonte innan och sa: Att komma ut inför tredje, när vi ligger under med 0-3 och ha det stödet. Det är riktigt mäktigt. Det är det bästa jag har varit med om.

Olof Einarsson: Imponerad av att det fortsätter att stötta oss när vi ligger under med 0-3, att fansen stöttar även när det går dåligt. Det var riktigt häftigt när man kom ut inför tredje, det var riktigt bra jobbat .

David Jonsson: Det var det bästa jag har varit med om sedan jag kom hit. Det var nästan gåshud, nä det var gåshud. Sen att sittplats kom med på det viset också, det tror jag aldrig att jag har varit med om.


Olof Svensson: Gröna brigaden gör alltid ett jätte jobb, men att de fick med sig hela sittplatts också. Det blir verkligen en extra spelare. Jag tror aldrig jag har varit med om något liknande.

Tomas Lundström: Vi sa faktiskt det att den bästa stämningen under hela matchen var det inför den tredje perioden. Det var så man fick rysningar när vi åkte in på isen och det räknade vi verkligen inte med när vi låg under med 0-3.

Henrik Bankelius: Vad ska man säga, när vi kommer ut inför tredje perioden och ligger under med tre mål och det är det sjukaste trycket jag har varit med om under den tiden jag har varit här. Ni har alla en enormt stor del i denna vinst och ska ha en jätte eloge för det.

David Laudius: Det var helt underbart, har inte upplevt något sådant någonsin. Det kändes helt sjukt. Att ligga under och sedan vända med dem i ryggen, det var helt sjukt.


Joakim Hillding: Det var helt fantastiskt. Sådan där sjuk stämning i hela hallen och det lyfte oss verkligen. Det kändes väldigt skönt att kunna vinna, vi gav på ett vis tillbaka för att de hade stöttas oss hela matchen.

Victor Tisell: Det är underbart. Ni är där hela tiden och det är ett sådant jävla drag. Det man kunde förvänta sig inför den tredje perioden var väl att vi skulle bli utbuade när vi kom in. Istället är det applåder och hejarop. Det blir en sådan energi över hela banan. Vi glömmer att det är så tufft och bara kör på. Riktigt härligt.

Christopher From-Björk: Det var helt underbart. De hjälpte oss jätte mycket och de gav verkligen aldrig upp. Det var skitkul.

Simon Stark: De var jätte bra, vilket tryck de hade. De hjälpte oss verkligen hela vägen. Redan när vi kom in på isen inför tredje så började de att stötta oss, det var inte när första målet kom utan verkligen så fort vi kom in igen.

Matthew Davidson: Det var fantastiskt, vi behövde verkligen entusiasmen och upprymdheten som publiken förmedlade. Så vi använde oss av det för att göra mål och när vi väl gjorde målen så hjälpte de oss ännu mer.

Hur kändes det att få göra de två målen?
Det kändes jätte bra. Det var bara en av de här gångerna där vi i laget bestämde oss för att nu ska vi vända på detta.

Jag pratade med några efter matchen som sa att du verkade så extremt lycklig när du gjorde dina mål.
Ja men det var en så pass viktig match. Därför kände sig alla så, det är bara att kolla på hela lagets reaktion efter slutsignalen.


Taif.nu

P&K Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0