Fågelkrock

Hoppas alla haft en bra dag i Sverige idag, vi har haft en ganska seg dag faktiskt.

När jag gick upp 05.45 i morse kände det som jag fortfarande sov, hade behövts mer sömn. Fick gå tillbaka iallafall 40 min innan L skrek att hon var vaken. När vi satt och läste så såg vi hur det helt plöstligt snöade utanför och det blev snabbt täckt på marken MEN efter 30 min så slutade det och det började då smälta bort lika snabbt.

När jag står och lagar mat för vi helt plötsligt en smäll och vi ser hur en fågel ligger på marken och flaxa runt i en ring, jag får panik och frågar ALLA på msn och skype hur jag ka göra, alla säger likadant "SLÅ IHJÄL DEN" men jag klarar inte sådant. Efter ett tag när jag skulle se hur det var med den så var den helt plötsligt borta så det var nog tur jag inte slog ihjäl den.

Vi har läst böcker, målat teckningar och haft det mysigt inomhur idag istället för att gå till parken, jag har ju inge skor o jacka att leka i snön med så vi hölll oss inne.

Nu sitter jag och kollar på Jerry Springer och väntar på att L ska vakna ur sin nap så vi kan måla lite till prinsessor i hennes målarbok.

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0