Min första och troligen sista....

Thanksgiving

Halv 10 i morse tutade bilen iväg mot Fort Collins där vi skulle fira Thanksgiving. Hade för mig att det inte var så långt dit men ack så fel jag hade, vi tog till och med en kaffepaus (läs: Chailattepaus). Väl framme fick jag träffa J´s pappa och hans nya fru och sedan var det J´s syster och hennes familj som jag redan träffat innan. Alla stod och lagade mat medans jag höll mig i bakgrunden och kollade på och facinerades av all mat och av den stora kalkonen.


När maten var klar blev det att börja ta lite av allt, sötpotatis med socker och nötter (!?), Potatismos, gravy, gröna bönor i någon sås med friterad lök på, Stuffing (som bruka vara I kalkonen men vi hade den jämte) och såklart KALKON. Har nog aldrig varit så mätt i hela mitt liv efter EN potion men gott och annolunda det var det. När maten lagt sig lite så tog vi efterrätten med oss till J´s mammas nya man´s syster´s hus och träffade ännu mer folk. Om man inte var mätt efter maten (som jag var) så blev man det verkligen efter efterättERNA. Var nog ca 10 olika efterrätter, pajer, kakor och tårtor.

I huset fanns även en liten pojke på 3 år som blev en favorit hos mig, tror nog det var ömsesidigt faktiskt. Han stod och drog i mig och ville att jag skulle följa med ner i källaren och leka med hans leksaker och när familjen skulle gå så sa han:"Are you going too?", fick berätta för honom att jag var tvungen att stanna, Goa lilla söta unge!

När efterätten var nedtryckt så åkte vi hem till J´s syster igen och chillade innan det var dags att köra hemmåt till Golden igen. Kändes som en evighet att åka hem, kanske var det för jag va kissnödig också =P

Tusen tack för en trevlig Thanksgiving!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

ser gott ut !

2010-11-26 @ 12:02:58
Postat av: pappsen

vaddå troligen sista ??? trdodde du skulle bosättta dig i USA

2010-11-26 @ 17:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0