Cooors, Drinkar och Zoo

Torsdag:
Jag och Emma käkade frukost och gjorde oss iordning för att sedan åka på dagens äventyr. Tog bilen 2 min och sedan var vi framme på Coors pakering, dags för rundvandring i Coors (öl) Bryggeriet som ligger här i Golden. Fick gå på en buss som tog oss in i området sen blev det att visa leg och så fick man en makkapär som berättade all information om hur allt gick till när dom bryggde ölen och hur det gick till när dom packade allt. Under turen fick man provsmaka öl 3 gånger, LYX. jag som inte bruka tycka om öl så mycket annars hittade faktiskt en favorit, Blue Moon.
Efter rundturen gick vi och käkade lunch på Woddy´s och snackade skit. Emma började jobba vid 2 så hon stack vid 1 och för mig blev det att ta de lugnt. På kvällen kom den andra au-pairen, vi kollade lite " Newlyweds: Nick and Jessica" och sen stack han hem.


Fredag:
Jobbade till 4 sen blev det att ta de lugnt till 6 då familjen drog och käkade på en jättegod mexikansk restaurang. Smsade med både Emma och Dennis om att hitta på något på kvällen, tydligen var det lite barty här i city för det var första fredagen i September (tror jag). Emma kom till vid 7 tiden och hjälpte mig att boka min biljett till LAS VEGAS, vi åker den 1-3 Oktober och det kommer SJUKT GRYMT! Dennis kom joinade vid 9 och sen drog vi vidare till City där vi trodde det skulle vara drag, bara det att allt slutade vid 9 så där var inte mycket folk ute. bestämmde oss för att dricka drinkar på Woddy´s istället. Drinkarna blev mer och mer och sötare och sötare, Emma och Dennis hängde inte med i mitt tempo, synd för dom!;) Vid midnatt splittrades vi, Dennis körde oss hem mig och emma. Väl hemma plockade vi fram glassen som var kvar sen Onsdagen och kollade youtube-klipp och gapskrattade. Emma somnade i min säng medans jag hittade annat på datorn, hon är bara avundsjuk!;) Slocknade ganska snabbt där efter.


Lördag:
Imorse försov vi oss såklart. Hade ställt klockan på 9 för att vi skulle hinna käka frukost innan vi skulle till Colorado Mills och köpa bikini underdel till mig. Upptäckte efter förra gångens bad i badhuset att mina bikinitrosor var GENOMSKINLIGA, var ju såklart därför badvakten tittade på mycket var ju såklart annat..haha.. Väl på Mallen så gick vi igenom affär efter affär och till slut orkade jag inte leta mer och tog första bästa trosorna. Käkade burgerking och sen blev det hemfärd, emma började jobba. När jag kom hem var jag lite depp efter missförstånd (som vanligt) så dröjde inte länge innan J kom ner till mitt rum och frågade om vi inte skulle åka till Denver ZOO, såklart tackade jag inte nej.
Tillbringade eftermiddagen bland söta, fula, äckliga och coola djur. Var stekhett att gå runt där, vissa av djuren låg helt utslagna i skuggan och vissa var inte ens ute. Minns inte när jag var på zoo senast, är inte så vanligt med djurparker hemma i småland där jag bor. Var coolt att se alla djur, lite besviken på att elefanterna inte var ute:(.
När vi kom hem lagade J jättegod pasta och sedan har jag bara tagit de lugnt.


Imorgon drar vi till WaterWorld i Denver, är sista dagen imorgon innan det stänger för denna säsongen. Tydligen är det jättejätte stort så ska bli kul:)

Godnatt alla glada!

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0