Vem är du mystiska visselman?

Tog det mycket lugnt förmiddags, vid lunch stack jag till det mysiga cafét och drack smoothie. När jag skulle åka hem och nästan var hemma vid dörren så hör jag någon vissla så jag vänder mig om och jag ser en cyklandes kille på gatan. Jag cyklar vidare och lämnar cykeln hemma i garaget och går vidare för att se vem den mysiska killen är, när jag kommer hem fram den stora vägen ser jag honom igen längre bort men han kollar fortfarande på mig, jag springer in på badhuset där man kan gå igenom för att komma till lekparken. När jag kommer ner till parken ser jag killen igen som sin cykel (han har cyklat hela rundan runt), han får syn på mig och vänder när han ser att jag vänder och går mot badhuset igen. När jag kommer ut från badhuset så är han på gatan igen och jag lossas snacka i telefon, svänger in på vårt område igen, åter igen hör jag honom vissla.

När jag kommer hem gå jag raka vägen ner till mitt rum för att hämta min dator och sen går jag ut och sätter mig på framsidan, underbart väder idag. Sitter och snackar med alla som skype och berättar för dom där hemma om den mystiska killen på cykeln. När jag suttit där ute på framsidan ca 15 min så hör jag helt plötsligt någon som VISSLAR, det är så killen på sin cykel som visslar precis som han visslar på en hund och kollar sig omkring samtidgt, turen är så att han vänder bort huvudet precis när han kommer till vårat hus.

I full panik och skrattanfall smyger jag in i huset och den första jag stöter på inne i huset är J, han undrade om det var för varmt utomhus. Kände jag var tvungen att berätta allt och de första han säger är "ska jag ta ett snack med honom?", gav svaret tillbaka "No, he´s cute". (tror jag,haha)


Det var det roligaste på länge, nu måste jag vara hemma vid samma tid imorgon för att se om han dyker upp igen, jag hoppas faktiskt lite på att han är tillbaka på sin cykel imorgon.

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0