Bara jag som trott det varit Onsdag hela dagen?

Jag har verkligen gått runt hela dagen och trott det varit Onsdag....

Denna dag har varit bra med mycket blandning på väder, började med regn i morse, stekig sol på för- och eftermiddag och nu ikväll blev det molningt och blåsigt.


Blev en runda till parken idag när det var som varmast, vi tog med lilla snackspåsen och L lekter runt med dom andra barnen. Jag satt mest och kollade så hon inte sprang ut på vägen och varje gång jag gick till henne så sa hon "Ellen, gå härifrån jag leker faktiskt med mina vänner", gulligt att dom hittar vänner så fort. Efter parken gick vi till Starbucks, jag fick min efterlängtade is-chailatte och L drack choklad. När vi satt där så kom såklart den där jobbiga mannen som tror han känner mig bara för jag sa tack när han sa att jag hade fin tröja. Jag försökte kolla åt andra hållet men ändå hörde jag en röst bakom mig, "Ellen, is that you?". Var tvungen att vända mig om, hälsa och berätta att läget va bra när han frågade. Sen tjabbade han på medans jag försökte prata med L som frågade vem gubben var.
Sen när han hade gått så tog de inte 10 minuter då han kom in igen och jag lossades prata i telefon och när jag trodde det var lugnt så la jag ner telefonen och hörde hans röst igen: "vill du se min syster´s häst, den är jättestor", kollade snällt på hästen och sedan vände jag på mig och pratade med L igen som ännu en gång frågade vem gubben var och då gick han.

Det är alltid trevlig med trevliga folk men han är FÖRTREVLIG och nyfiken hela tiden, måste komma på ett sätt till nästa gång hur jag ska slingra mig.


När vi kom hem så åt vi lunch och kollade på Mumin idag igen, L har börjat sjunga på mumin-låten på. Sen var det nap-time och Jerry Springer för mig som vanligt, börja tröttna på det men har blivit en vana nu så den får förbli. J kom hem vid 4 och då slängde jag på mig träningskläder och gick en runda, blev inte så lång men skönt att komma ut ändå och röra på fläsket lite. Ska ta en längre runda imorgon bitti hade jag tänkt, är ledig så hoppas på en skön dag.

Bara jag som tycker jag ser sne ut i nacken?

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0