Finbesök från Sverige

Nu är det dax att berätta vad jag och min kära familj gjorde här i Colorado och New York.

I Fredagsmorse kom dom till "mitt hem" här i Golden, jag bjöd på frukost (amerikanskt såklart) och jag fick allt dom köpte med sig från Sverige. Jag bad om LITE svenskt godis men fick istället ett förråd som kommer hålla i minst ett år, men blev glad iallafall. Jag visade runt dom i huset och sedan var det dax att åka vidare. Först åkte vi till Mét uppe på berget, är ju så fin utsikt där uppe och sedan åkte vi vidare till Red Rock, dom blev lika fasinerade som jag blev första gången jag såg de röda bergen med konstig form. Efter bergen åkte vi DownTown Golden och tog en runda på Coors Brewery, uppskattades killarna (läs:alla utom Petter som är under 21 år) mest tror jag. Även om man inte gillar öl så mycket så är det alltid kul och kika hur de görs ändå. Efter touren åkte vi vidare till Colorado Mills Mall, där började shoppingen på riktigt, var där till det stängde och alla fick med sig iallafall någonting ifrån Millsen.
På kvällen var vi alla trötta så vi åkte hem till hotellet, chillade och diskuterade morgondagen. Pappa skjussade hem mig till mitt place och jag somnade nästan på direkten.
Mitt nya liv börjar när?

Mina fina gäster från Sverige

En gång hoppkort alltid hoppkort!

Frida försökte fånga något men lyckades inte:P

Bror på RedRocks

Pappa o Mamma va tvunga dom också..hahahaha

Petter var ledsen för han inte fick dricka öl som alla andra

Fina syster och bror

Petter gillade F21

Lördagen kom dom vid 9, vi tog en runda nere vid vattnet här i Golden, gick sedan en runda nere i DownTown och kollade affärerna. Vi tog bilen ner till DownTown Denver och gjorde stan där med, Denver är tyvärr inte mycket för världen men det är mysigt på sitt vis. Vi gick runt och mös, käkade lunch och blev lite shopping där också. När vi tröttnat på DownTown så åkte vi vidare bort till Cherry Creek Mall och fortsatte shoppingen där. När vi skulle hem stannade vi till på Walmart där vi förövrigt tappade bort mamma minst 20 gånger, fast alla tappade nog bort varandra hela tiden nu när jag tänker efter. Innan vi kom hem till Golden igen stannade vi till på Dollar Tree (allt kostar $1) med, man får mycket skit för lite pengar där. Sedan åkte vi hem till hotellet igen och avslutade kvällen med kortspel i lobbyn, var ett tag sedan man spelade 7an och Gurkan nu. Pappa skjussade hem mig till mitt place när klockan blev mycket, somnade på direkten även då.

DownTown Denver

Frittan passade på att shoppa, var ju så billigt!

vem är tönten i bakgrunden

På Söndagen rullade den stora blåa bilen och hämtade upp mig, körde till Boulder och myste runt. Dock var det inget öppet när vi kom dit så blev att åka dit och dricka chailatte på Starbucks. När klockan blev 11 tog vi den stora blå igen och körde mot PepsiCenter för NHL-hockey, Colorado - Edmonton. Det var sista matchen därmed mycket folk och sedan var det sista matchen för Adam Foote så det var mycket avbrott med applåder och grejer för honom. Det var en rolig match med många mål, sen var de ju kul och se Magnus Pääjärvi och Linus Omark som spelar i Oilers, matchen slutade 4-3 till AVS förresten. Efter matchen delade dom ut alla svettiga tröjor som dom haft dragning på, jag höll tummar för att dom skulle dra mitt stol´snummer men ICKE.
Efter matchen åkte vi till Mills en sista gång eftersom min köära familj troligen tyckte dom shoppat för lite, blev bara massa nödvändiga saker. Var bjudna på käk hos mina hostpäron på kvällen så åkte sakta hemmåt till Golden City och blev bjudna på god mexikansk mat och alla pratade med alla, mycket mysig kväll. När klockan blev lite senaste så drog min family hem till hotellet och jag packade väskan till morgondagen, NEW YORK CITY.

Frida´s nya intresse.. hästar kan ju slänga sig i väggen
Pääjärvi


Blev bara en liten fight pga tråkiga domare

Adam Foote

 

P&K Ellen


Kommentarer
Postat av: pappsen

hann vi med så mycke?

2011-04-19 @ 00:09:08
Postat av: Malleballe!

underbart juuu! fasen så bra ni ser ut att ha haft det! Del 2. NU. TACK! =)

2011-04-19 @ 00:35:42
Postat av: Sofia Tindraaa

underbart d låter!! :)

jag va bara tvungen o kommentera om GODISET haha herregud alltså vilket förråd du har nu, nice! :P min kära mammsen skickade ett paket förra veckan me godis bla oxå som ja väntar på... & när hon berättade hur mkt hon tänkte köpa höll ja på o smälla av :D ja sa ett kilo e lagom d! men mammor e ju som dom e <3 så vi får se hur stort mitt förråd blir hihi :)

2011-04-19 @ 00:57:19
Postat av: 19

Hur gammal är din bror?:-) söööt!

2011-04-19 @ 01:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0