En tripp till Minnesota!

Min vistelse i Minnesota var helt underbar, det var skönt att komma iväg lite ifrån Colorado och se lite annat än bara berg hela tiden, istället blev det mestadels skog istället överallt.

Första dagen spenderade vi hos J´s föräldrar i Minneapolis som jag skrev om förra veckan, åkte vidare 5 h morgonen därpå till Bemidji (bara jag som tycker de låter kinesiskt?) där det svenska sommarlägret är. Tänkte jag skulle skriva ett inlägg om det lite senare vad de handlar om och sådär, kanske kan räknas ut men ändå. Vi spenderade Onsdag-Fredag på lägret för att sedan packa ihop oss och åka ett par timma neråt i staten igen och hamna i J´s farfars stuga. Stugan var tydligen byggd av en svensk för typ 100 år sedan och den låg MITT ute i skogen precis vid en sjö. På sjön åkte alla motorbåt,kanot,jetski,vattenskidor och wakebord...såg jätteskoj ut.

Jag och J´s paddlade kanot en runda på sjön, var nog första gången sedan gymnasiet jag paddlade. Det var kul att se alla som har byggt hus där runt sjön, vissa är stora som slott och då är det bara deras sommarstuga. Naturen runt där vi var kändes precis som i Sverige, det var precis samma träd, buskar och blommor som finns runt om i Sverige så skulle likaväl kunna vara en skog i Småland. Vi stannade i stugan till på Söndagen då vi rullade hem till Minneapolis igen och var där till på Igår (onsdag).

I Måndags var vi på Mall of America, det är USA´s största shoppingcenter (520 affärer), det finns ett nöjesfält på första våningen med 2 berg&dal banor och massa annat (hur får de plats?). Medans dom andra var på akvariet så shoppade jag lite, H&M var en stor besvikelse...fanns ingenting:(. Ska visa kort på allt jag shoppade sedan. I Mallet finns inte affär som inte finns i Colorado så var väl inge speciellt på så vis men det var skoj och se hur stort det var.

I Tisdags var vi i en park som heter Minnehaha Park, det var en jättemysig park med världens vattenfall. Jag har nog helt seriöst inte sett ett vattenfall i hela mitt liv, var mycket vackert. Gick runt och kollade, badade fötterna i Mississippi-floden och sedan tog vi en runda på cykelbil (?).

Allt har varit kanon i Minnesota, längta lite tillbaka men som sagt, vi ska troligen åka dit i jul igen så blir skojskoj.

Här kommer bildregn från mina dagar i Minneapolis och Stugan:

stugan


Minneapolis


P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0