Jag lever och Minnesota är finfint!

Tänkte bara berätta att jag lever.

Var uppstigning vid 06.15, gjorde mig i ordning lite snabbt och sedan var vi iväg till flygplatsen. Resan till Minneapolis gick bra, jag hatar att flyga egentligen som jag kanske berättat innan men eftersom resan låg på 1,5h så var det ganska lungt. Väl här välkomnades vi av J´s mamma och syster, körde hem till dom och blev lite rundvandring (jag tog den i egna händer) och sedan åkte vi vidare till en sjö och gick runt den. Saknar sjöar i Colorado faktiskt, vi har några men dom är konstgjorda. Solen sken, vattnet glänste och var ljummet. Sen åkte vi en snabbis genom upptown minneapolis och jag blev förvånad eftersom jag trodde det skulle vara större, men det är mysigt.

Chill på planet

Sugen på att hyra mig en trampebåt

Dehär skulle mna kunna bli van vid

Jag vid vattnet idag

När vi kom hem åt vi pastasallad och kladdkaka, ganska nice att jag bor med svenska folk för en kladdkaka hade aldrig en amerikan kunnat rett ut. Blev en snabbtitt på deras bubbelpool ute på terassen, men kan bara säga en sak :"KOKTA GRODOR"..... det var smågrodor som hoppade i vattnet och sedan troligen koktes dom av det varma vattnet, grodlår någon? Sen kom det över lite folk och vi satte oss runt en eldstad som dom har på baksidan, sååååå mysigt. Jag hade kunnat leva såhär, vem vill inte ha en eldstad på baksidan av sitt hus som man kan sitta och njuta med ett par vänner och öl? jag vill!

koktgroda

Värmde fötterna i poolen....

och i elden!

Nu ska jag strax gå och lägga mig, imorgon blir det en tidig morgon. Vi ska åka ca 5h i bil Norr (tror jag) till ett svenskt sommarläger som J´s befann sig på hela sin uppväxt på somrarna. J snackade om snygga ledare på lägret, får se om det är någon "Ellen style";)

Som sagt, jag ville bara berätta att jag lever och jag ÄLSKAR Minnesota redan!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

å vi älskar dej ellen o längtar men ha d så kul i Minnesota

2011-08-10 @ 06:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0