Torsdag - Lördag

Hej/Hello/Labas/Cześć/привет/Selam!
(vad vet jag, kanske är du från turkiet, polen eller ryssland m.m)

Ska strax stänga mina blå/grå, är riktigt trött i huvud och kropp. Sorry som vanligt för jag inte uppdaterat men får bli en snabbgenomgång på vad jag gjort sen i Torsdags.

Som ni bode veta så vandrade jag ju till Starbucks i Torsdags, chillade och hade det j*vligt gött faktiskt. Efter någon timme där så pratade jag med Mr, pratade om att träffas men eftersom det var så snöigt så var jag lite skeptisk till hur vi skulle ses då det var farligt för oss båda att köra. Till slut så sa Mr att han kunde komma och hämta mig, tydligen skulle det smälta under kvällen. Jag gick hem i snön igen och gjorde mig iordning lite snabbt, satt och väntade på att han skulle höra av sig. Efter någon timme så sa han att han skulle köra, det ska ta ca 15 min att köra från Littleton till Golden, efter 1 h så blev jag lite orolig och fick massa dumma tankar i huvudet att han skulle ha krockat och jag skulle inte få reda på något för ingen visste ju att han skulle till mig, efter 9 samtal till hans mobil så ringde han upp mig och undrade varför jag ringt han så många gånger (PINSAMT ELLEN).....

Han hämtade upp mig iallafall till Littleton och sedan lånade jag hans bil till affären för jag skulle köpa lite till min dessert som jag skulle göra. När jag kom hem till Mr igen så kollade vi på film och Mr gjorde mat till mig, lyx? jode! Inte varje dag man blir bjuden på "Eggplant Parmesan", hade nog kunnat leva på den rätten (efter att ha ätit den i Torsdags) och någon dessert blev det inte eftersom vi var så mätta. Vi kollade lite mer film innan vi gick och la oss, kan inte fatta hur kall hans lägenhet, skakar mig alltid till sömns.

kocken

Han tvingade mig

På Fredagmorgon så hade vi inga alarm ställda så vi sov till vi vaknade, guuuud så skönt det var. Gick från sängen till soffan och kollade på mer film, kollade på en dokumentär om Pearl Jam, där har ni mitt nya favoritband även om det är typ 20 år gammalt. Jag bakade min kladdkaka och sedan åkte vi vidare till ett ställe som heter "Sweet Tomatoes", det är ett ställe som bara har Buffé. Dom har Pizza, Sallad, Pasta, Soppa och GLASS så man hittar alltid något som man tycker om. Både jag och Mr kunde nästan inte gå efter att ha ätit, var såååå gott men vi blev så mätta. Åkte hem en runda och tittade på lite tv innan vi smakade av min kladdkaka, fick inte ner mycket men gott var det iallafall, och Mr blev glad efter att jag lämnade kvar typ hela. Mr körde hem mig ca 5, när jag kom sminkade jag mig lite och sedan iväg igen.

Varje år har dom en Candlelight-walk (tror jag den heter) här i Golden, det är som ett lååångt tåg och vem som helst får vara med. Dom börja gå från en lång backe och sedan ner till en scen där det är lite uppträde och sådär. jag gick dit med min hostfamily men tappade bort dom lika snabbt så jag gick runt där själv och kikade, är så mysigt med allt juligt, Tomten var där också. Sen innan dom slutar så sätter dom igång alla ljus som sitter i träden så nu är hela Golden täckt med träd med ljus i, myspys.


Gick hem efter ett tag då jag inte kände fötter och händer längre, blev att gå och lägga sig nästan direkt, kollade lite tv men annars inget.

Idag har jag inte så mycket, skulle egentligen varit en julparad igen som ska vara varje Lördag fram till jul men när jag snörat på mig mina kängor (tar 100 år) och gått ner till DT Golden i lätt snöstorm så var det helt tomt och tydligen hade dom ställt in det "pga dåligt väder", kände jag inte ville gå hem direkt så jag gick till Starbucks med hopp om att det kanske kunde bli en parad men icke.

Gick hem och chillade lite innan jag åkte till Target och fixade en julklapp till på Onsdag, ska på au-pairmöte med julklappsbyte. Jag köpte en "Fondue for 2", jättesöt faktiskt...jag hoppas jag får en fin julklapp detta året, förra året´s var inge att hänga i julgranen:P

Har bara chillat sen dess, har ätit världens godaste soppa med min hostfamily och nu ligger jag här och ska sova strax, imorgon blir det jobb.

P&K Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0