Allt från Soffhäng och Utgång i Golden till IHOP och Boulder

Fredag
På förmiddagen körde jag J till flygplatsen, sedan vidare till Denver och mötte upp Caroline för lite kik på Cherry Creek Mall och Lunch. Caroline var tvungen att jobba sen på eftermiddagen så då åkte jag hem till hundarna och vi myste resten av kvällen.
Var meningen att jag skulle få besök på kvällen men ingen kom så slutade med att jag hamnade i min soffa med en bra film,en stor skål med glass och saker liggandes runt mig så jag slapp sträcka mig. Även om det var Fredagkväll så var det faktiskt mycket skönt att bara vara hemma, jag och hundarna. Somnade i soffan och när jag vaknade upp var klockan 2 och när jag väl kom i säng så var jag jättepigg och när jag väl försökte sova så hade jag en katt som jamade på mig hela natten så jag sov max 1-2 h den natten.


Lördag

Vid klockan 9 rullade Caroline, Linnea och Amanda in i Golden. Vi alla var lediga och var sugna på att hitta på något, sent på Fredagskvällen bestämde vi att vi skulle till Boulder till en sjö dagen efter men vi hamnade bara i DownTown Boulder. Påvägen dit var det galet, vi shakeade i bilen som aldrig förr och folk som körde om oss måste tyckt vi var galna. Väl i Boulder så var det Lördags-marknad som vanligt och hela "storgatan" var fulla med marknadsstånd, jättemysigt var det. Vi käkade lunch och kikade lite affärer innan det var dags att åka hem till Golden igen eftersom Amanda skulle jobba på kvällen. Vi andra 3 åkte istället till affären och handlade mat till kvällen, blev kyckling och ris (MMM). Vi käkade oss mätta och sedan var vi redo för att göra oss iordning för kvällen och tog 1 (läs: 10) glas vin och hade musik på hög volym. Var dags för mig att visa nattlivet i Golden och jag tror inte Carro och Linneá var missnöjda. Vi hamnade på 3 olika barer men var bara en som vi hängde mest på, var mest gamla folk men var skoj ändå. Vi träffade en cowboy, en RIKTIG cowboy...han var så hjulbent så han måste suttit på en häst hela sitt liv. När baren stängde så gick vi mot vattnet, kanske en dum idé eftersom det var en som dog i vattnet härrom dagen av att han badade och strömmen tog honom, men JAG badade inte. Cowboyen följde oss sedan hem men vi ville inte visa vart vi bodde så vi sa att vi bodde i ett annat hus så han skulle lämna oss ifred. När vi kom hem somnade vi på direkten.

Kvällen:

Linnea hittade ragg, HAHA


Söndag
Uppstigning vid klockan 06.00 för att ge hundarna mat och motion, Linnea och Caroline blev nog lite sura när jag kom och väckte dom på morgonen för att berätta massa saker. Chillade som bara den fram till ca 10, åkte ut på motorvägen och mot IHOP (International House of Pancakes) och käkade brunch. Vi alla 3 var nog inte helt okej men gott var det iallafall och halva mitt käk fick följa med hem i en låda. På vägen hem stannade vi till vid den coola fotoväggen som jag tagit kort vid innan men med annat sällskap. Sedan åkte vi och köpte glass och satte oss i en park och chillade ännu mer. När klockan blev eftermiddag så var det dags för Caroline att åka hem till Denver för att jobba, Linnea stannade i Golden och vi kikade film (jag somnade), käkade sushi och sedan körde jag hem henne till Denver på kvällen igen. Somnade på soffan även den kvällen och vaknade till vid 1, blev att gå och lägga sig och jag somnade såklart på direkten.


Underbart rolig helg, hoppas på en likadan snart igen!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

Roligt verkar ni ha i a f.

2011-07-20 @ 10:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0