Bergsbestigning

I Lördags blev det en tidigt uppstigning, vid 08.50 kom Caroline och Linnea och plockade upp mig. Vi körde mot Boulder och vipps var vi vid början av North Table Mountain. Jag har länge velat gå upp på berget eftersom det är det berget man ser nerifrån Golden City och i Lördags tog vi tjuren i hornen och började gå uppåt. Det gick uppåt, uppåt, uppåt hela tiden så efter 20 m (METER) började vi klaga på att vi var trötta, efter ca en timme var vi äntligen uppe och då var det värt det jobbiga, väldigt facinerande att se golden där nere så litet. Vi pustade ut, tog massa kort och drack massa vatten. Efter ett tag började vi våran vandring neråt igen, lite lättare åt det hållet faktiskt.
När ni kom ner åkte vi direkt till vattnet, Caroline och Linnéa var modiga nog att doppa sig iallafall medans jag tog kort (någon måste ju de). Vi gick hem till mig och gjorde oss iordning och körde bort till Mills med 2 snabba stopp på Dollar Tree och Good Will. Väl på Mills kikade vi affärer och jag köpte en kamera som jag länge varit sugen på (tack för bidrag mamma&mormor) så nu kan jag ta fina kort. Hade bestämt att vi skulle äta vid 6 så det var dötid och den tiden satt vi i Carolines bil och kollade på blixtrar som slog ner längre bort, var dock inte lika kul när mullret och blixtren kom samtidigt.

Vid 5 gav vi upp och körde bort till Yardhouse, vi fick bord direkt och beställde in en varsin cider. Blev det gamla vanliga, "Hamburgare Bearnaise" som består utav hamburgare med bea-sås och friterad lök inuti. Låter väääldigt nyttigt i know men ibland måste man få njuta. Bearnaisesås är förövrigt någon ingen vet vad det är här så man får vara glad när man väl kan få det på en restaurang.

När vi var proppade så åkte vi vidare ner till bion, vi var ca 50 minuter tidiga så blev att sitta inne i sallongen och lojja oss och ju mer tiden gick trillade det in mer folk. Vi kollade på filmer "Bad Teacher", tycker ändå att filmen var ganska rolig, var längesedan jag skrattade så mycket faktiskt.

Efter bion körde Carre mig hem och jag kollade på en "Fråga Olle- dokumentär" och sedan somnade jag med datorn på, kan förstå det efter våran långa dag.




P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

längtar tillbaks till colorado ! så fina bilder

2011-07-11 @ 07:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0