eye eye eye kick kick kick

Månadens au-pairmöte handlade om självförsvar så idag befann vi oss och tränade Taekwondo. Efter att jag kört vilse i en halvtimme så kom jag äntligen fram till stället där vi skulle hålla till. Kastades in i första övningen som alla redan hade övat på, en man kom mot en och frågade om hjälp och man skulle hålla upp händerna och skydda sig och säga NO, NO, NO och säga något som skulle menas att man inte ville hjälpa till. Jag körde på med mina NO, NO NO och så sa mannen "ohhh i like yoouu" och då sa jag "but i dont like you" (det var fel svar) så jag fick ändra och det första som kom upp i huvudet var "yes handsome, but not today"...öhhhhh Ellen Clarberg i ett nötskal ;)

Sen gjorde vi en övning där man ska skydda sig själv genom att "picka" med händerna i ögonen 3 gånger och sedan sparka 3 hårda sparkar. Jag fick till rejäla sparkat, chockad över mig själv. Så nu kan jag skydda mig i framtiden om någon hoppas på mig, om nu kommer ihåg alla grepp och sparkar.

Det var en sent möte och att lägga det en Fredag var inte så snällt av Patte (hon heter Patti egentligen men jag kallar henne för Patte). Kom hem för en liten stund sen, men nu orkar man ju inte göra någonting. När jag körde hem åkte jag förbi mataffären, fick sådant sug på choklad och Pepsi Max, det är faktiskt Fredagkväll!


Bättre än en hård utekväll i Denver!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: malleballe!

jag är äckligt avundsjuk på dina airheads!! Hahahah, kommer du ihåg sista gången vi åt dom? Frosseri i bilen BIG time. Det var tider det du Ellen =) Missi yooouuuu

2011-07-31 @ 00:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0