HELLO LAZY DAY & ICECREAM

Precis som rubriken heter har det varit idag. Vädret har varit lite knäppt men vi hann ändå en runda till parken innan det började åska och regna. Tänkte vi skulle gå till glassaffären idag efter parken eftersom det var Fredag men vi hann inte så långt så vi fick leka glassaffären istället. L verkade lika glad för det, glass i hela fejjan hade hon iallafall så gott bode det varit.

När L gick och lagt sig blev det en runda skypedejt med min familj som är nere i skåne nu i vårat andra hus. Fick prata lite med Ville-bus och alla andra, kände tårarna var påväg redan då men när det verkligen sprack var när mamma berättade att alla skulle gå ner på stranden och spela kubb. Tydligen var det ett jättestort gäng där nere och jag skulle göra vad som helst för att vara där. Hade en väldigt jobbig dag idag, saknaden av min familj, Skåne och Sverige är stor nu, lite småjobbigt att sitta på andra sidan jorden när dom man älskar mest av allt är så långt bort. Har insett att jag varit i USA snart ett år och 6 månader till blir det, sitter nog lite i huvudet att det var sålänge sedan man var 100 % svenskbor. Tiden har sprungit iväg och kommer nog göra det dom sista 6 månaderna, hoppas bara på att något snart händer här i USA så jag kan se fram emot något.  Nästa vecka "jobbar" jag, J&J och L ska iväg i 10 dagar och jag ska vara hemma med hundarna, hoppas på att komma på något kul att göra om dagarna när jag väl är ledig hela dagar.

Ikväll har jag inte gjort så mycket, körde bort till affären och handlade lite till morgondagen, vad som händer då får ni se då. J´s mamma och pappa är här just nu till på Söndag så blev att sitta med dom nu ett tag ikväll, kul att lyssna på deras diskutioner. Dom diskuterade bra och dålig mat, ganska intressant ämne tycker jag. Jag klämde in några frågor då och då och fick vettiga svar tillbaka. Så många gånger jag "bråkat" med mina vänner om att Jordnötssmör och Majonäs är NYTTIGT..men ingen annan som vill lyssna på mig...jag har ju rätt!

Nu ska jag göra mig redo för sängen, godnatt alla!



Och som jag sagt innan skulle de va kul med lite kommentarer!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ska du göra idag då? :) Fin blogg!

Lämna gärna en fråga i min frågestund också ^^ Kram!

2011-07-10 @ 13:11:42
URL: http://lillahsandra.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kom hit och hälsa på! Förmiddagarna näsa vecka är fullbokade med fotboll för oss, men eftermiddagarna är lediga. Kom och häng vid poolen med oss! Ring och kolla så vi är hemma och dyk bara upp!!! Kram

2011-07-11 @ 02:10:50
URL: http://adventuresofcyrillus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0