4th July-helgen

Fredag!
Caroline kom och hämtade mig i Golden och vi körde vidare till Denver hem till Caroline. Linnea och Amanda kom och joinade. Vi gjorde tacos, pratade skit, kollade på film som jag såklart somnade till. När klockan blev ca 1 så gick vi och somnade gott.

min torra misslyckade kladdkaka

gick lite vilt till

Lördag!
Vaknade vid ca. 9, var meningen att vi skulle vänta till Mia som kom för att tillbringa dagen och kvällen med oss men seg-majan kom aldrig så vi åkte downtown så jag kunde lämna tillbaka en klänning och sen åkte vi hem och när vi kom hem satt hon där med sin rosa pippi-tröja och väntade på oss. Åkte vidare till Cherry Creek Mall och kikade lite och handlades lite. åkte hemmåt och började planera lite inför kvällen, helt plötsligt satt både jag och caroline i "frisör"-stolen och Mia klippte oss (hon är frisör). Drinkarna började blandas, kycklingen började att grillas och tyskarna började trilla in hos Caroline. När allt var undanplockat så gjorde vi redo för lite ölspel, själv hade jag 4 drickor framför mig så jag kan ju förstå varför min kväll slutade som den gjorde. Vi ca 22 så åkte vi downtown för att gå på barer, hamnade på Brothers och kvällen började faktiskt mycket trevlig. Mitt under kvällen så ser jag någon jag känner igen, kändes som jag fick en knytnäve i magen, där stod han framför mig....Mr Långhårig. Det var lixom lite svårt att koncentrera sig på allt annat utom honom och nu i efterhand ångrar jag att jag ens pratade med han. Jag har aldrig sett honom så snygg som i Lördags men jag stod på mig, han var så oförskämd så att gå därifrån mitt under han sa något var helt rätt och jag log när jag gick därifrån. När stället stängde så drog dom andra tjejerna vidare på fest, kvar stod jag och Caroline och skulle vifta på taxi men istället kom våran räddare i nöden, Thigge Thigge Thiago. Han släppte av oss hos Caroline och när vi kom in så blev det som vanligt, vi ställde oss och gjorde Quesadilla och som alltid så åt man alldeles för mycket. Efter ett tag så trillde dom andra tjejerna in och alla gick och la sig...alla utom jag, jag satt vid facebook till klockan 05.30 innan jag trillade i sängen jämte Linnea med Caroline över oss. Natten var hemsk, även om jag proppat i mig vatten för inte må dåligt dagen efter.

Mycket usa-flaggor under 4th July-helgen

Cherry Creek Mall

Caroline passade på att raka benen efter en vecka

Mia och Carre

Mina drickor (-nagellacksmottaget och nagellacken)

Vig som ett...... kylskåp

Fina flickor

Mr Långhårig´s bästa kompis, BARA FÖR

Killen med blå skjorta

Söndag!
FY FAN säger jag bara, har aldrig mått så dåligt som jag gjorde i Söndags. Eftersom jag typ sov 2 h under natten och för mycket dricka dagen innan så förstår jag att jag mådde så men jag visste inte vad jag skulle ta vägen. Allt var svart i mitt huvud från kvällen innan, kommer inte ihåg mycket asså. Efter några pizzor (inte sådana man äter) och massa vatten så kunde jag äntligen få i mig lite frukost som bestod utav scones. Mådde mycket bättre och vi gjorde oss iordning för att åka neråt stan, stannade till på Cherry Creek där som hade någon Art Festival men eftersom det var 100 grader och 5 bakis-tjejer så stannade vi inte länge. Åkte vidare till Target och handlade med oss småkäk och åkte vidare till en park, slappade som bara den. Tydligen var det poppis att vara där, när vi gick därifrån så proppade det av folk men vi valde ändå att åka och käka sushi men hamnade i samma park sedan igen men gick bara en runda och kollade på folk. När vi tröttnade så åkte vi hemmåt och jag och Caroline blev avsläppta hemma hos henne, småpratade med hennes hostfamily lite innan vi båda trillade i hennes säng och segade, mest gytt var det när hennes hostmum kom ner med "dessert" som bestod utav (vet inte va det heter) kex,smällt marshmallows, smällt choklad,kex...kommer iallafall ihåg att vi åt det hemma hos Sandra P en gång när hon fyllt år i Sverige;).
Jag och Caroline däckade sedan i hennes säng, enligt henne så somnade jag på 2 sekunder så jag måste ju varit trött och utslagen.

Gratis Korv är alltid gott

Någon cool konst

Caroline snusar vindruvor

Misslyckad fall efter att stått på händer

Steffi körde bryggan

3 svenska flickor på rad

Om ni inte visste de innan såååå är det är lagligt att röka gräs i colorado

kex,masche,choklad,kex

Måndag!
Efter att jag och Carre somnat vid ca 22.30 kvällen innan så vaknade vi pigga och glada någelunda tidigt. Eftersom det var den stora dagen med det stora namnet så började insamlingen av USA-grejer men tydligen var det inte så viktigt. Vi åkte en runda till en parad, dock hamnade vi där den slutade så var sådär och sedan åkte vi vidare till en park där "alla unga skulle vara", när vi kom dit var det typ tomt och där satt vi på våran filt medans alla andra var skitfulla och hade festat sedan 10 på morgonen, vi hade visst missat de. Vi hade lite käk med oss som vi åt och när vi var påväg bort ifrån parken så haffde några killar oss och helt plötsligt var vi hemma i deras hus och spelade beerpong och hade ganska så trevligt. Eftersom jag var tvungen att åka hem för att jag skulle jobba dagen efter så kände jag inte direkt för att dricka som alla andra, precis innan 10 så lämnade jag och Caroline huset och körde hemmåt till Golden, innan dess körde vi lite vilse. När jag kom hem somnade jag nästan på direkten, var väldigt skönt att få ligga i sin egna säng efter 3 dagar i carolines...även om caroline har en väldigt mjuk säng;)

Det är en hund den med röda/vit-hatt

Vissa tar helgdagarna jätteseriöst

Min ballong

Beerpong

Amerikansk kille tränar


Helgen var mycket rolig även om jag bara kommer ihåg ½. Om jag ska vara ärlig så trodde jag att det skulle vara mer på 4th July, vi var typ dom enda som tog det "seriöst" i parken på dagen med amerikaflagga,amerika tallrikar, ballonger, tröjor m.m...kanske är det mer inom barnfamiljer, kul och uppleva iallafall.

Mer bilder kommer senare!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: M to the I to the A

SMORES, Ellen, Smores! (kex-chokl-marshm-kex, alltså) Charmigt kort på mej och Carre också :P Och på hennes ben-hår!

2011-07-12 @ 02:03:34
URL: http://miaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0