Helgen....Fredag-Söndag

Fredag - "Första-Fredag-i-Juni"
I Fredags blev det en sovmorgon, tog det lungt fram till typ Caroline hörde av sig. Vi bestämde att hon skulle komma till Golden och chilla med mig, blev att hon stannade över natten också. Caroline som tydligen inte är rädd att bada i kalla vatten slängde på sig bikini och vi drog ner till floden och hon BADADE i det iskalla vattnet. Eftersom det var första Fredagen i Juni så var det firande också på kvällen, hade noll koll på det men när vi kom upp downtown golden fredags så var det massa folk, klätterväg och grejer. Vi köpte en varsin öl i ett öltält och sedan käkade vi på en restaurang jag aldrig varit på innan och att servitörerna var snygga gjorde bara kvällen bättre. Satt och snicksnackade och kollade på folk och efter ett tag gick vi till den nya glassaffären och köpte en varsin glass, mådde skapligt illa där efter. Påvägen hem tog vi rundan runt parken, stannade till vid vattnet och tog massa lojja kort, folk måste trott vi va fulla eller nå...kul var det iallafall. När vi väl kom hem sen så pratade vi lite med mina hostisar, visade mitt nyklippta hår som Caroline fixade innan under kvällen och när det var dax att sova så hörde en viss brasilinsk au-pair av sig och sa att han skulle svänga inom Golden påväg hem från Denver, kan säga att jag och caroline hann somna innan han ringde och sa att han var utanför. Jag i sovshorts och hoddie och Caroline i pjamasbyxor och slappe tische gick vi ut och pratade med han, mycket trevlig kille den där Thiago. Efter ett tag så tröttnade Carro och jag stod kvar och pratade lite mer och sedan blev jag så trött så jag gick hem efter ett litet tag också. Somnade som en stock sedan men under natten så väckte jag Caroline x antal gånger av alla min drömmar, wierdo!

Lördag - "Drinknight i Denver"

Vaknade vid 8 av att jag trodde vi skulle gå upp, hade bestämt kvällen innan att vi skulle vakna 10 så vet inte vad jag fick 8 ifrån. käkade frulle och gjorde oss iordning innan det var dax för Caroline att åka hem och jobba lite. Jag pratade med lite folk på skype och sedan frågade J&J om jag vill följa med på grillfest hos deras vänner, hörde att bandet skulle dit så jag hängde på också. Väl där så lekte jag med L medans alla vuxna pratade med varandra och sedan lärde J och hans kompis mig och J mamma hur man spelade ett spel i trädgården, vet inte va det heter men man kastade iallafall ärtpåsar i något hål, jag och J´s kompis vann iallafall. Sedan var den snygga i bandet där också, sjukt tråkigt att människan är så blyg eller va det nu är.... snygg var han iallafall. Stannade bara en liten stund innan vi åkte hem igen, hade gärna stannat lite längre menmen. Ringde Amanda och hennes kompis som är på besök från Sverige och frågade vad dom skulle göra på kvällen. Dom skulle downtown denver och dricka några drinkar, mötte upp dom senare och traskade till en kinesisk eller japansk restaurang och såklart beställde jag in ett glas Chardonney, var såååå sjukt gott. Efter ett tag så gjorde några killar oss sällskap, en var från england, dom var skittrevliga. Dom ville ha med oss till en bar men vi tackade nej, stannade och pratade med den trevliga servitören istället. Efter ett tag så smsade jag med Thiago som var och festade på en bar, mötte upp han och hälsade...slutade med att jag fick med han till min bil, han åkte till sin bil och sedan körde han bakom mig hem till golden för "han ville att jag skulle komma hem säkert", vilken gentleman...längesedan någon gjorde så för mig.
Stod och pratade lite utanför mitt hus innan han åkte hem till Evergreen, jag gick in och somnade på direkten. Vaknade några gånger under natten och sista gången vaknade jag vid 4 och var vaken till 6, var så ljust ute så jag inte kunde somna vidare.

Söndag - "Starbucks-chailatte"

Här sitter jag nu i min prickiga sommarklänning och dricker chailatte, jag är sjuk trött men kände jag behövde komma ut lite i det sjukt fina vädret. Idag har jag inte gjorde så mycket mer än bara varit hemma och tagit det lugnt. Ikväll händer ingenting, skulle kollat bio egentligen men får bli imorgon istället, är ledig så ska fixa lite saker innan det är dax att börja jobba på Tisdag, ska bara jobba några timmar imorgon. Nu ska jag dricka upp min chai och cykla hemmåt...

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0