Midsommarhelg

Fredag - Midsommarafton
Var ledig hela dagen och väntade in Linneá som skulle hämta mig. Vid 3 kom Linnea och vi körde vidare till Mills där vi kollade efter skor till kvällen. Vid halv 5 kom vi hem till Linneas hus och gjorde oss iordning, eftersom det var så sjukt varmt ute så var det inte de lättaste att sminka sig och klä på sig utan att svetten rann. När klockan slog 6 blev vi skjussade bort till busshållplatsen där Caroline väntade, dock hade Linnes glömt deras dricka hemma så blev bara att GÅ hem till Caroline, hämta hennes bil, lämna av mig på busshållplatsen,hem till Linnea och så kom dom tillbaka. Hoppade av vid parken där vi skulle ha våran lilla picnic, insåg att vi kanske valt fel park när det kommer fram en man i 40 års åldern (Fulllllll) och förklarade att han kände alla i parken och det var "deras" park. Medan i satt där och käkade så trillade det in mer svenska tjejer i våran picnic, alltid kul och träffa nya människor. Efter att vi mättat våra magar, pratat skit och hmm försökt oss på hoppkort så blev det dans. Eftersom vi inte hade någon midsommarstång så fick vi ta en staty som föreställer en cowboy och en häst (SÅ colorado), kul var det iallafall.
När klockan blev mera så samlade vi ihop oss och gick mot stan, ramlade in på en bar som heter Brothers...samma bar där jag hängde med Mr Långhårig, där även hans bästa kompisar jobbar så jag fick underligga blickar av dom:P..dock ingen Riley. Sedan gick vi vidare till Wicked Garden fär att skaka rumpa men min energi försvann och när vi även hamnade på Lavish så hamnade jag utanför istället, deppandes på en trappa. Mötte upp Caroline på Subway senare och tillsammans tog vi en taxi hem till henne. Sjukt kul och annolunda midsommar, tackar alla tjejer som var inblandade.

Kunde ingen sagt till mig tidigare att jag hade genomskinlig klänning?

Jag och Caroline

Linnea,Ida,Jennie och Caroline

Mina chokladbollar!

Ej öron, Ej öron......

Äre Midsommar så äre....

Alla utom Linnea

På Brothers

Lördag - Sushinight
Mådde förvånadsvärt bra på morgonen när jag vaknade upp i Caroline´s säng. Vid typ 11 vandrade vi bort till Linnéa och sedan åkte vi vidar downtown, kollade affärer och kollade på roligt folk. Kunde inte komma fram till vad vi skulle hitta på så vi åkte till Golden, jag hämtade min bil och sedan åkte vi downtown för att äta sushi. Killen på sushiställen va jättesöt, så söt att vi gav han Linnea´s nr (när hon var på toa), efteråt gick vi upp mot bargatan och försökte komma på vart vi skulle ta en drink men gick sådär, hamnade på en bar på 16th Street Mall till slut men nice var det.

Carres och Linneas vän där på kanten

Caroline vad glad för sin klänning:)

Klart att en trött Ellen ska överpoosa!

Godaste sushin

Linnea dricker Soya

jag äter Sussi!

Caroline dricke ÖÖÖÖÖÖL!

Jag fick mitt efterlängtade vin

Söndag - Buffalo Bill och häng i Golden
På Söndagen var det dax för lite jobb för mig, 9-13. Jag och L lekte ute i det fina vädret och var i parken en runda innan J kom hem. Vid 14 kom Linnea,Caroline, Steffi och Anne och plockade upp mig, vi åkte på en liten minitripp. Första stoppet var Buffalo Bill, utsikten där upp är sjukt fin och inte fel och säga hej till Billan när man väl är där (btw, Linnea visste inte vem Buffalo Bill;)). Påvägen ner till Golden igen stannade vi till vid Mét och åt jordgubbstårta. Tog lite hoppkort och lojjkort innan vi körde neråt för att sedan köra till Good Will (secondhand), tyck jag är knäpp men jag hittade ett par Levis-jeans (håll i hatten nu) till en bäbis och jag KÖPTE dom... hittade även en shyrr levis-jeansjacka och höga levis-jeansshorts. Efter secondhand köp åkte vi vidare till Woddy´s och käkade pizza, kollade in den charmiga servitören och åt oss spyfärdiga. Efteråt så gick vi hem till mig och hämtade filt och fick ner till vattnet, kollade på dom som paddlade med sina båtar (?), tog lite kort och sedan gick vi mot city golden. tog massa kort på "welcome to golden"-skylten, stannade till på glassfären och satte oss på starbucks, kändes som vi bara åt hela dagen men så är det ibland. När vi kom hem till mig igen så satte vi oss och pratade min min hostmorsa, vi pratade om allt... J avslöjade massa saker för caroline och linnea som var hemliga..:P Klockan blev ganska mycket innan flickorna åkte hemmåt och jag kröp ner i min EGNA säng och somnade på direkten.



Min midsommarhelg har varit mycket rolig, galen och händelserik!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

så roligt att läsa och se all bilder. Längtar tillbaka till Colorado. Får vi komma ?

2011-06-29 @ 11:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0