Värmebölja i Golden

GUUU, vilket väder det varit idag, ca 32 grader.... jag klagar ej!

Imorse jobbade jag en timme medans J var på yoga, jag och L åt frukost och kollade på tv. Det var sådär väder ute så blev att stanna inne ett tag och när jag kollade ut nästa gång så var det sol och stekhett. Satt ute och läste lite på framsidan av huset och insåg att jag inte kunde sitta kvar, jag vill inte lägga mig nere vid floden så blev att köra bort till Splash (vattenland) och lägga mig. Egentligen är det bara för ganska små barn men jag åkte dit för att ligga i en solstol och ha möjlighet att doppa mig om jag vill.
Var kvar där till kvart över fyra, på vägen hem stannade jag och köpte isglass som jag sedan tryckte i mig ganska så snabbt, btw det var 8 pack isglass, det finns ju inte EN glass att köpa här...sakna GB!


När jag kom hem blev det att chilla innan jag bytte om och hängde med J&L till ett cafe, dom skulle möta upp en kompis till J och dricka kaffe, jag drack smoothie. Påvägen hem stannade vi en snabbis i parken, det var några som sjöng massa psalmer för ett par folk, kände igen några från konfirmationen, låtar asså;)

En annan rolig sak som hände var när vi cyklade till parken och jag frågade J vart man kunde sola om man inte ville ligga precis vid vattnet, jag sa att jag var lite orolig att en polis kör bort mig om jag "ligger på fel plats", hon pekade ut några platser och sedan när vi var framme vid parken och skulle parkera cyklarna så sa J, "fast du måste ha något på dig när du solar....".. blev lite skratt, solar topless är det sista jag skulle göra;) och inte i USA heller...men hon berättade att när hon var liten och hälsae på i Tingsryd hos hennes mormor så var alla topless när dom solade..... kan säga att så är det inte längre;)

Från:

Till:

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: Mia

Det är ju själva f*n att det är bra väder "hemma" när man är borta! Boken är bra, elr va tycker du? :)

2011-06-03 @ 08:26:25
URL: http://miaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0