Drama in Golden

Var ska man börja

Idag är jag ledig, det är självaste St Patricksday och det märks inte mer än folk har något grönt på sig annars inte. Ställde inte klockan imorse eftersom jag kände att jag behövde sova så jag fick sova till jag vaknade, 10.00 slog jag upp mina blå men nu när jag tänker efter så väckte ju Malin mig. Slängde på mig lite kläder och sedan ringde jag till S-gatan och pratade med min kära familj och söt-ville va där också, han var galen idag tydligen. Han berättade att han saknade mig jättemycket, sånt får mig att vilja åka hem på direkten.

När vi lagt på så gjorde jag mig iordning klart och cyklade till starbucks och beställde en Iced Chailatte och satte mig ute i solen, fick till och med ta av mig till linne, tog en låååångt sug och insåg att det inte var Chailatte utan Iced kaffe, gick in och fick en ny CHAI. Satte och njöt och kollade på folk och helt plötsligt hör jag massa tjejer hålla på och skrika men dom försvann sedan och jag satt kvar och stekte i solen (måste vara 25¨C idag).

Jag skulle precis gå över vägen för att cykla hem då jag hör tjejerna igen, det är grönt ljus fortfarande så jag passa på att kolla på tjejerna och se va dom egentligen höll på med. Det blev rött ljus men jag stannade kvar lite längre eftersom det inte stod riktigt rätt till, jag satte mig på en stol utanför starbucks och försökte se vad dom gjorde. Tjejerna va ca 16 år, hade massa grönt på sig och var ASKALASA. Helt plötsligt trillar en av tjejerna och dom andra försöker dra upp henne och dom trillar över henne och i samma sekund kör det in 2 polisbilar,TAGNA. Dom får sitta där på en bänk och skämmas medans poliserna förhör dom, dom gråter/skriker/skrattar.

DRAMA DRAMA DRAMA


Här i Colorado får man inte vistas ute bland folk full och som i Sverige får man inte heller dricka offentligt. (Tjejerna drack inte offentligen men dom var verkligen fulla, mindreåriga OFFENTLIGT, pinsamma och onödiga!) Här i CO om en polis ser dig om du är påväg hem från en fest eller var som helst ifrån och dom tror att du är full kan dom ta in dig och du får betala typ $400 för "detox", typ fyllecell. SÅ det sjuka är att du kan inte ens gå 10 m från en fest (utan dricka i hand), en polis kan komma och då blir det dyrt för dig!

Iallafall så satt tjejerna där och var jätteotrevliga, dom fick blåsa och till slut fick dom sätta händerna på taket så poliserna fick kolla efter vassa föremål (som man bara se på tv) och sedan fick dom hoppa in i 3 olika bilar, glömde ju säga att det kom 1 polisbil till sedan.

Efter det tog jag min cykel och cyklade hem till Ja och berättade allt, inte varje dag sånt händer i Tingsryd ju;) eller just de, innan jag cyklade hem så stannade jag till vid vattnet och egofotade.

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0