Eld + Storm = SANT

phuuu vilken dag!

Började vid halv 8 imorse, var grått ute så vi bestämt oss för att hålla oss inne ett tag. Vi dansade och sjöng till min Spotifylista, L älskar att sjunga och dansa till Maskinen - Dansa med Vapen (de som tjejen sjunger). Vi höll oss inne till efter lunch och nap eftersom vi kände att det blåste så mycket. När L vaknade sedan igen satte jag på henne kläder, gick och öppna garageporten och fick en stark vind med lukt av rök över mig. När vi kom ut på gatan och kollade sig omkring kunde man inte se någonting. Eftersom elden fortfarande inte är helt släckt och det är världens vind så håller sig inte röken vid bara elden som innan utan i HELA Golden.

Ner till DT Golden var inte så farligt att gå, visst det blåste men inte så mycket. Vi gick till Starbucks, jag pakerade vagnen utanför som vanligt. L berättade vad hon skulle ha och jag pratade på svenska till henne och helt plötsligt säger en tjej "Ni kommer från Småland va?" (på svenska). Hon joina oss och vi satt och pratade om vad hon gjirde här och tvärt om. Hon hade ett forskningsprojekt på School of Mines, hon bor i Denver men forska här. Hon var verkligen jättetrevlig och jag babblade på som vanligt, här är jag ÄNNU mer öppen. Hon berättade att om jag ville låna hennes bil under dagtid så fick jag det eftersom hon ändå har den ståendes under tiden som hon forska, trevlig tjej de där. Efter ett tag så kommer killen som jobbar på starbucks och berättar att han tog in vagnen eftersom det varit nära den blåste ut i gatan, EH?.

När vi väl skulle gå hem sedan så kände man verkligen av stormen på riktigt, L stod jämte mig på gatan och jag släppte ena handen från vagnen för att kunna leda henne in i vagnen och då lyfte hela vagnen från marken och jag fick släppa L för att kunna dra ner den med alla min kraft och då blåser L omkull också. Det tog dubbel så lång tid att gå hem eftersom när man gick 3 steg så blåste man tillbaka 2 hela tiden och ibland var vinden så stark så jag fick ställa mig vid en lyktstolpe och hålla i mig till vinden tog paus. Till slut kom vi hem och kunde pusta ut, vi stank rök från branden så blev att tvätta kläder.

En av dom äckligaste sakerna jag varit med om!!!

Nu ska jag gå och sova, imorgon blir det jobb 07.15 - ?. Hoppas vädret är bättre så vi kan gå till parken.

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

du måste va rädd om dej Ellen

2011-03-23 @ 06:01:51
Postat av: Amanda

förlåt att jag skratta om att de blåste så.. (gjorde de nu asså, du visste inte om de bara)

2011-03-23 @ 06:35:41
URL: http://amandalinusson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0