Vad som händer.....

Tänkte berätta lite vad som händer i mitt liv här på andra sidan nu framöver.

Min hostmamma pluggar som jag kanske berättat innan och just nu är hon ledig, hon är ledig hela Maj och lite av Juni så jag kommer vara "ledig" fram till 6 Juni då jag börja jobba igen. Så mitt liv här på andra sidan känns ganska chill just nu men jag kommer vara så flexibel som det går och vill J iväg och göra något utan L så kommer jag hoppa in mer än gärna. Har tänkt att försöka upptäcka mer av Colorado nu när jag är ledig lite mer (även om jag är ledig mycket innan också).

Något mer som blivit mer klarare är att jag kommer förlänga mitt år med 6 månader, som det ser ut nu. Jag trivs som fisken i vattnet här i USA även om jag saknar alla fina människorna hemma i Sverige men känner att det är 6 MÅNADER ur hela mitt liv så känner jag ska passa på sålänge jag kan stanna här och upptäcka mer saker. Jag kommer hem till Sverige för gott i Januari 2012, om jag inte vill ta ut min extramånad och då äre Februari 2012 som gäller.

I Juli åker J,J och L till Michigan på bröllop och lite semester, jag ska stanna hemma med hundarna. Jag har tillgång till bil så tänkte jag skulle ta lite dagsutflykter för att sedan komma hem och ta långa hundpromenader, låter väl kanon? ;)



Så nu vet ni vad jag kommer hålla på med nu framöver!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

tack för uppdatering vi längtar efter dej ändå !!!

2011-05-17 @ 19:12:44
Postat av: mammsen

Önskar det hade varit 2011 för då hade du varit hemma nu. Du menar 2012 (så det inte är ännu längre)

2011-05-17 @ 22:47:51
Postat av: Malin

Lite tips från en föredetta au pair i Boulder... Om du inte varit än åk till Strawberry Hot Spring och bada i de varma källorna... Jag var där på våren och då låg snön fortfrande kvar uppe i bergen, så underbart, så du kanske får vänta till hösten/vintern ;)

Eller The Great Sand Dunes, helt fantastiskt! Är visserligen ganska långt att åka, men så värt..

Estes Park och Rocky Mountain National Park är också underbart..

En mysig stad tycker jag var Fort Collins, hade ett trevligt fik med god chailatte ;)

2011-05-18 @ 20:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0