Du vill inte få munsår i USA


VARNING VARNING VARNING

Ville bara varna för att INTE får munsår i USA.

Jag fick munherpes för ganska längesedan så när jag väl får munsåren så får jag riktigt äckliga munsår som håller i jättelänge. Efter jag kom hem från L.A så fick jag blåsor på läppen (pga solen) och det höll i till jag var i Steamboat och bara för någon dag sedan försvann dom helt. I USA kan du köpa munsårsalva men den är bara för att göra att det inte ska göra ont, dvs det är bedövningssalva. Du kan t.ex. inte hitta en salva som läker munsåret, som ANTI gör i Sverige. Här kan du får tabletter/salva som du tar INNAN munsåret bryter ut, du måste få dom/den utskriva av en läkare.

Att kunna få ett recept utskrivet måste du först gå på undersökning hos en läkare, det kostar $120. Sen när du fått ditt recept och du ska hämta ut tabletterna/salvan så kostar dom $200.
Såklart kan du få ut dehär på försäkringen, MEN du kan inte vara säker på att du får ut pengar för salvan eftersom försäkringsbolaget tycker att tuben är så liten så dom vill inte betala för ingenting.


Min hostmum ringde till ett "apotek" härromdagen för att fråga om dom tyckte jag skulle komma in för att kolla på min hemska munsår som bara blev mera, troligen skulle dom bara tittat på mig och skickat hem mig och sagt att dom går bort av sig själv och fått betalat mina $120 för ingenting men ändå fått köpa tabletter/salva och kanske inte fått tillbaka mina $200 på försäkring
Min hostmum frågade även tabletterna/salvan läkte (eftersom salvan man köper i affären bara bedöva) och hon fick svaret JA DET LÄKER.

Vi kollade sedan upp vad tabletterna här innehåller och det är precis samma (!!!!!) som innehållet i ANTI i Sverige.

MITT TIPS:
KÖP MED ER ANTI HEMIFRÅN SVERIGE, KAN BLI EN DYR HISTORIA ANNARS!

Kommentarer
Postat av: Linn

Ellen, jag vet värsta bästa sticket (typ som lypsyl). Jag får också munsår/coldsore när jag är i solen.. när jag var i Canada hittade jag ett som heter "super Lysine". Smörjer på det ofta och har inte fått utslag på skitlänge (peppar peppar). Ett tips bara. Dock har jag inte hunnit leta i USA vad man kan hitta denna lilla sak, men om du får suýn å den, köp den!! Underbar.

typ grön kork och ljugrön/vit på resten av sticket.

2011-11-11 @ 06:29:06
Postat av: Marlene

Annars är det väl bara att be någon skicka över från Sverige?

2011-11-11 @ 08:58:39
Postat av: Blopparna - Alexandra

Är det verkligen så illa i USA? Inte roligt..

2011-11-11 @ 12:01:34
URL: http://blopparna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0