Och så var snön tillbaka!

Igår åkte jag bort en sväng till Littleton, kollade på film och myste lite. När jag skulle åka därifrån ca 23.00 så var det fullt med snö på marken och det var nästan lite snöstorm men tänkte det skulle vara lugnt att köra eftersom det kändes som snön var ny och mjuk. När jag kom ut på stora vägen så kände jag hur halt det egentligen var, jag kände hur bilen flyttade sig sida till sida och jag hade ingen kontroll över bilen. Man ska köra i 65 (104 km/h) egentligen på den vägen men jag körde i 20, mindre än hälften så fort. Jag hatar att köra när det är halt, dimma, blåser, snöar eller regnar eftersom det känns som man inte har någon kontroll. Till slut kom jag hem, gick och la mig direkt i min varma säng.

Var meningen jag skulle jobbat idag men fick ett sms i morse av J som sa att det inte var någon skola för henne pga vädret, jag fick sovmorgon och det var underbart. Passade L i 1 timme, hennes mamma åkte till skolan och hennes pappa skulle komma hem från jobbet. Har inte gjort så mycket idag faktiskt, man blir så inlåst när det är så mycket snö ute. Det kom mer snö förra gången men det är mycket snö denna gången med, det är mysigt men jobbigt med snö.



Just nu ligger jag i sängen och väntar på att J ska komma hem, han skulle hjälpa en kompis att skruva ihop med soffa, den är från IKEA och med erfarenhet av ikea så kommer dom aldrig få ihop den.
Snackade med Tess innan, hon undrade om jag ville komma och hänga men vet inte om jag ska, beror på om J kommer hem snart, annars blir det nog sängen.

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0