Tankar om Marijuana


Cannabis, Weed, Pot, Grass.... kalla det vad du vill!

Om du inte visste det innan så säger jag det nu: Det är lagligt att röka Marijuana i Colorado!

När jag första gången hörde det när jag kom hit så blev lite helt förskräckt eftersom det var DROGER, i Sverige är det ju ett big NO NO att hålla på med droger. När jag väl pratade med folk som höll på med det så var dom så positiva till det, fattade inte varför på ett sätt.

Att röka en Cigarett är mer farligt än att röka Marijuana eftersom Cigaretter innehåller nikotin och massa tjära...Marijuna är naturliga grejer.

Så kanske är det positivt! eller?

Det som gäller för att köpa marijuana här (lagligt) är att du måste gå till en doktorn och bevisa att du ska få Marijunana för din sjukdom eller annat. Jag kan t.ex. gå till doktorn och säga att jag har sömnsvårigheter och att jag hört att Marijuana är bra för det, har jag tur så kan jag få ett papper på att jag får köpa marijuana och röka det. (dvs du kan lura dig till marijuana hur lätt som helst)

När jag varit på hemmafester här i Colorado så har jag sett folk röka det och inte minst känner man ju det på lukten, söta, äckliga lukten som verkligen sätter sig i kläderna. Jag är verkligen ANTI droger och när jag ser att någon röker så går jag alltid där ifrån. Jag skiter i om folk röker eftersom det är deras problem om dom blir besatta men om någon röker runt mig så ber jag alltid personen gå därifråm, eller iallafall fråga innan så jag kan gå därifrån.


Welcome to Colorado!


P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

jag har lite ont i benet...

2011-09-19 @ 21:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0