Taste of Colorado

Nu under helgen har det varit matfestival här i Colorado, var på "Taste of Colorado" förra året också men då bara en runda på kvällen.

Jag mötte upp Caroline vid 11.30 i DownTown Denver och sedan promenerade vi till området där festivalen var. Med en temperatur på ca 35 grader så trängdes vi med 1000-tals människor som skulle äta och gå runt och kika. Jag hade en feeling av Tingsryds Marknad när vi gick runt där, har ju missat det 2 år i rad nu. Det va små marknads- och matstånd som trängdes på gatorna, såklar fanns det lite karuseller också. När jag är på "Taste of Colorado" så måste man köpa "biljetter" för att kunna köpa saker, vi käkade Gyros och det kostade 10 biljetter..dom måste tjäna en stor peng på att folk köper biljetter och sedan inte använder dom (måste köpa minst 15 biljetter). Vi gick runt och myste runt och kollade på folk, alltid skoj. Man fick hålla sig i skuggan nästan hela tiden eftersom det var såååå varmt men det var det värt.
d
Var tydligen någon kvinna som bakade svenskt här

Jag i vimlet i Denver

Gyros och IsTe

Caroline vilar benen

Jag i Civic-park och DT i bakgrunden

"Shoplifters Will Be STABBED & BEATEN, Survivors Will Be PROSECUTED"

Bara jag som tackar nej till en Skallerorm eller Alligator korv?

Jag poosar


Jag och min dialekt på Taste of Colorado

När vi tröttnat så åkte vi vidare till Cherry Creek Mall, kikade runt på F21, Nordstroms och Urban Outfitters. Var tvungen att kolla Jeffrey Campbell-skorna en gång till, tänkte jag skulle kunna beställa dom till affären men tydligen var man tvungen och betala dom idag och så får man dom till dörren istället, men hade inga pengar och sedan är jag litelite fundesampå färgen ännu. Hittade ett par andra JC-skor men tyvärr kunde dom inte följa med mig hem idag,kanske tur. Såklart blev det en runda på Urban också, guud vad mycket fint det finns där asså. Jag blev världens gladaste tjej när jag hittade skorna som jag letat efter länge nu, dom försvann ett tag men nu fanns dom igen...på REA. Ville prova dom med långa byxor så tog bara ett par närmst och fick tag på vääärldens skönaste jeans och sedan provade jag en skjorta till, första gången i mitt liv som jag provar en hel outfit och jag blev kär i allt. Hade inte så mycket pengar med mig idag så blev bara att köpa skorna så får jag åka tillbaka en annan dag och köpa skjorta och kanske byxorna med. Just de, när jag kom fram till kassan och skulle betala skorna så kostade dom bara $20 (126:-), lyckligtjej.se.

Skorna är schnygga!

JATACK till denna outfit (skorna är mina)

Trött Ellen på Johnny Rockets

Innan Mallet stängde så käkade vi hamburgare och snicksnackade innan vi körde vidare till Target, Caroline skulle köpa födelsedagskort så hängde med henne dit. Åkte sedan hem till Golden igen, nu ligger jag i min säng och är supertrött. Imorgon blir det jobb, uppstigning 06.45....GODNATT!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: Eliz

Såg faktiskt ut som "Tingsryds marknad med Axels Tivoli!! Nä, jag tror detta var en roligare marknad!

Å du skjortan du har p dig vill jag HA!! Så snygg!!

Kram å sköt om dig!

Ps. Sofia har idag hämtat sina nya glasögon, "Pilotglasögon"! Jätte fina!Ds.

2011-09-06 @ 19:28:46
Postat av: Bloggstyle.se - Blogghjälp

Hej var med i veckans blogg och syns för ca 400 besökare/dag!



http://bloggstyle.se/2011/september/tavling-bli-veckans-blogg.html



Besök och följ gärna min populära sida som hjälper dej hur man bygger sin blogg, massor av tips!

2011-09-06 @ 22:51:47
URL: http://bloggstyle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0