+/- Helg i Colorado

Lördag:
J körde mig till Denver för att möta upp alla andra aupairer för skattjakt, Emma som skulle med från början skulle jobba så jag kom dit själv och kände typ INGEN, man skulle dela in sig i grupper och som tur väl var så hittade jag Eva från Mexico som jag träffat innan så fick vara med i hennes grupp. Vi skulle samla poäng och vi skulle ha en FUL blå culture care-tröja på oss HELA tiden och vi skulle gå igenom city, alla bara glodde. Vi skulle te.x
  • Ta kort på en stora blåä björnen
  • Ta kort på ett piano (det står pianon överallt i Denver)
  • Ta kort på en blå kossa (står överallt i Denver)
  • Ta bort på en Polis el. Brandman
  • m.m
Vi var typ 80 pers och våran grupp kom 3a i skattjakten, 15 $ på Starbucks (perfekt för mig och mina chailatte´s).

Efter skattjakten skulle Emma komma och hämta mig hemma för att sedan köra vidare till Boluder där vi skulle möta upp andra au-pairer, dom bodde på Hostel där. Jag och Emma gick en runda på festivalen som var där, käkade på Old Chicago och myste runt där i staden. Åkte upp en runda till dom andra tjejerna som satt på verandan och spelade kort. Emma och jag bestämmde oss för att åka vidare ner till Denver och skaka rumpa på Suite 200 (vad annars). Mötte upp Olga och vi skakade som aldrig förr. Hade sms kontakt med en kille som också är au-pair så vi träffade på dom utanför och pratade lite. Drog till Subway och köpte oss en nattamacka och sedan drog vi hem till lila Golden igen och somnade på stuss.

Söndag:
Satte på datorn, mamma var på skype, hon frågade om hon kunde ringa till min vanliga telefon och då visste jag att det var nå allvarligt som hade hänt. Min älskade farmor hade dött och där förstördes min dag. Min farmor var gammal så på ett sätt är jag glad för att hon fått leva ett långt liv, men jag saknar henne förbannat mycket. Berättade för Emma, vi gick till Starbucks och käkade frukost och tänkte på annat.

Emma började jobba så hon stack och jag stack hem och tog de lugnt. Skulle möta upp Kristina och Lina för en avskedsmiddag för Lina som åker hem snart, satt och snackade skit och hade jättemysigt. Käkade på Cheesecake Factory, såklart åt vi cheesecake till efterrätt så man rullade ut därifrån sedan.


När jag kom hem kollade jag på Ensam mamma söker och sen somnade jag gott.

Hoppas alla haft en bra helg!

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0