ASI =....

....American Swedish Institute!

Idag har vi varit på lite äventyr här i Minneapolis. Åkte en runda till Target imorse för att köpa pepparkakshus, passade på att köpa lite smått samtidigt. Åkte hemmåt, byggde ihop huset och började dekorera det, passade även på att dekorera lite vanliga pepparkaksgubbar också. När klockan blev lunch så åkte vi och käkade på ett jättegott smörgåsställe och sedan åkte vi vidare till ASI.

Var en jättefin byggnad och när man väl kom in så var det massa svenskt, även lite av dom andra nordiska länderna också. Man känner sig som hemma här i Minnesota med allt svenskt man ser och naturen ser så svensk ut också. Åkte hemmåt och tog det lungt fram till kvällen då vi åkte och käkade pizza, stenugnbakad sådan...mums! Åkte hem och satte på oss träningskläder och åkte vidare till en Yoga Studio, yes du hörde rätt. J´s syster är Yogainstruktör så vi var med på ett pass som hon höll nu ikväll.

Passet hette Yoga Sculpt (med vikter).
Det kändes mer som ett kickas pass med jättebra övningar, jag är inte så mycket för Yoga då det är mycket stretch och slow motion men har insett att det inte behöver vara så. Ska även tilllägga att det var 95'F (dvs 35 grader) i salen där vi var och det var meningen att det skule vara så varmt. Jag fick en chock när jag kom in där men att svettas så mycket som man gjorde, gjorde att man verkligen kände att man tränade och ville träna hårdare...även om jag gav upp några gånger pga jag inte var van att hårdträna i 35 grader men jag är nöjd över mig själv.

Imorgon ska jag troligen till Mall of America (usa´s största mall), dom andra ska på Zoo så dom släpper av mig på mallet så jag kan shoppa loss, inget mig emot. På eftermiddagen hade J´s syster ett till yogapass så kanske går på det också, har kommit in i de där nu.

Hoppas allt är bra i Sverige, själv mår jag toppen!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: elin&ville

Snygga pepparkakor tyckte Ville:)

2011-12-21 @ 08:12:02
Postat av: pappsen

Roligt att du har roligt ;)

2011-12-21 @ 18:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0