Aupairmöte + julklappsbyte

Fy farao säger jag bara!!!

Igår var det årliga julklappsbyte-aupairmötet hemma hos våran LCC. Hon hade sagt att vi skulle köpa ETT paket för 10$-15$ och självklart köpte jag ett paket för så mycket, igår fick jag ett mejl från henne att inte glömma ta med våra desserter och våra TRE paket för 3$-5$. Skrev tillbaka att hon hela tiden sagt ETT paket men fick svaret "det löser sig".

Jag åkte dit med mitt paket, första som hände när jag kom in var att min LCC tog mitt paket och sa "du kan spela med mina 3 paket". Vi åt lite kakor som alla tagit med sig, jag hade Cornflakeskakor med mig som alla smaskade upp innan jag inte ens hann smaka själv.

När vi väl skulle leka den där "paket-leken" så skulle helt plötsligt våran LCC vara med och gick och hämtade mitt paket, frågade henne om jag skulle ta tillbaka det eller vad vi skulle göra eftersom jag hade en dubbel/trippel så dyr present än alla andra men hon sa bara "den är värd 3 paket". Det är väl skitsamma? ELLER?

Spelet gick iallafall ut på att man skulle slå någon tärning där siffrona betydde olika. Var kaos kan jag säga eftersom alla hade olika regler. Man skulle iallafall "ta ett paket från den högra personen", "ge ett paket till personen vänster om dig" m.m. Det slutade iallafall med att vissa inte hade några paket och några hade 10, orättvist tycker jag!

Min LCC

Marta och Chloé

Olga och Beauté (uttalas beauty (skönthet asså;)) )

Allt slutade med att jag fick en polkagris (5$ var de va? bullshit) och en bodylotion (inte $5). Skitsur åkte jag därifrån, var bitter på dom som var där faktiskt. Det är en tjej från hmm Ungern tror jag som sa att vissa paket var fula och hon gav bort sina paket i slutet för hon inte gillade dom, snäll du är då!

Åkte hem iallafall och somnade på stuss efter att haft huvudvärk och kramp i magen hela dagen.

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0