Julen i USA 2011

Tänkte berätta hur jag ska fira min julafton detta året med nytt sällskap och nytt julbord, allting nytt!

Den 19 December så sätter vi oss i bilen och kör mot Minnesota, tror bilresan kommer ligger på ca 13 timmar men mycket kommer jag får se. Vi kommer troligen korsa 2 stater (Nebraska & South Dakota) som jag inte varit i, även om jag inte kommer se så mycket så kan jag ju säga att jag varit där iallafall.

Så som ni kanske räknat ut så ska vi fira med min hostmums familj, vet inte om det kommer vara några mer där men det märker jag väl förhoppningsvis. Eftersom min hostmum´s mamma är svensk så kommer det troligen vara några svenska delikatesser på julbordet, om inte så är det alltid något nytt och spännande att prova på.

Det kommer troligen vara snö och julkänsla i Minnesota som vi just nu har här i Colorado så det är jag inte orolig för MEN det kommer kännas konstigt att inte vakna upp i sin säng i Tingsryd, gå ner och krama mamma&pappa godjul, sno några från pappas köttbullar för att kunna en god julaftonsmacka, göra sig iordning för att gå till kyrkan som tradition, kolla på kalle anka med min släkt, gå ner till Kusin Erik och tända ett ljus, äta all god julmat som pappa gjort och öppna fina julklappisar och vara med dom som står mig närmast hjärtat.

Det kommer bli tungt men jag får se detta som något nytt, inte alla som får fira jul i USA.

Nu vet ni hur min jul kommer se ut, hur kommer din se ut?

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

vi kommer att sakna dej Ellen lovar ! Men sparar pappas köttbullar så du kan fira jul nr 2 när du kommer hem- bra idé va?

2011-12-05 @ 17:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0