Nebraska-Iowa-Minnesota



Äntligen har vi på plats på våran slutdestination, Minneapolis.

Imorse runt halv 8 efter att ha ätit Amerikansk hotellfrukost (ägg,bagel,juice) så åkte vi vidare på våran roadtrip. Idag blev det en längre resa i bilen än förra kvällen men det gick rätt bra ändå, vi stannade några gånger så man kunde sträcka på benen. Kommer ihåg alla resor man gjort med min svenska familj runt om i hela Europa, så många timmar man suttit i en bil, fattar inte hur många myror i brallan man haft.

(Jag tycker ändå denna resan på ca 13 h har ändå gått ganska snabbt, även om jag sovit dom flesta timmarna i bilen)

Nu kan jag iallafall kryssa av Nebraska och Iowa i stater jag besökt, även om det bara var en snabbvisit så har jag ju ändå sett de, tyvärr är det inget att hurra för...Nebraska luktade skit och Iowa var bara blåsigt och platt överallt.

Kom till slut fram till Minneapolis runt 17.30 tror jag, man var ganska slut i huvudet då. J´s mamma hade gjort köttbullar så blev köttbullar med potatismos, lingon och brunsås till middag. Ikväll har vi bara suttit och pratat och tagit det lugnt, så roligt att lyssna på denna familjen asså..haha, i love.

Kan ju säga att HÄR är det julstäming i huset, J`s syster har gjort ca 10 pepparkakshus som hon dekorerat, julgranen är ca 3 m hög, det är ljus i trädgården och tusentals tomtar (från sverige) överallt (tar kort imorgon). Tyvärr är det ingen snö här i Minneapolis och kommer inte komma heller innan jul men äsch, ganska behagligt utan snö också.

Nu ska jag sova men först ska jag luska fram om Jon Bon Jovi verkligen är död som jag läste från en kompis på facebook..... lite wierd att alla säger olika.... Godnatt!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

roligt att läsa om dina juläventyr gumman

2011-12-20 @ 21:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0