Tomteparad i Golden

Idag var det som sagt vid 7.15, J smsade precis när han åkt och påminde om att det var Tomteparad i Golden (är varje Lördag fram till jul) så blev att ta det lugnt fram till den började vid 11. Gick hemifrån vid ca 10 för att få bästa platserna, och dom fick vi. Det har varit strålande väder hela dagen idag så var mycket folk i Golden, skojskoj.

Paraden var mysig att titta på, var väldigt amerikansk så ännu roligt var det. Tror aldrig folk i Sverige skulle ställa upp på att klä ut sig så mycket och klä sig i PYJAMAS. Det var en härlig blandning i paraden, allt från westernhästar, clowner till folk utklädda till Starwars och brandmän.

blåblå himmel

Lilla cyklen

liten kör

Tomten i full fart under "Welcome to Golden"-skylten

Starwarsgubbar

Lama (?)

Elvis kom på besök

Cowboyhästen kom ganska nära inpå

Golden 911

Jag och Starwars

Me in my Pink Pants

tjoho!

Det höll på i en timme, sedan gick vi hem och lekte. J jobbar nätter just nu så hon är ledig på dagen så blev att vara hemma med J&L idag, har varit en skön dag. Nu ikväll har jag inte gjort något speciellt, J åkte till jobbet vid 19.15 så jag la L ikväll och det gick bra. Nu ligger jag redo för att kolla på julkalendern, såg idag att jag missat avsnitt nr 6 där Charlie går i skolan men kikade på det innan idag så nu är jag ikapp.

Imorgon ska vi troligen åka till Georgetown där det är lite julmarknad, ska bli supermysigt. I Georgetown ligger även affären där jag och Tess var förra året och handlade svenskt, julmust och grejer.

Nu blir det sängen, natti!

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0