NHL-hockey slår allt.....

Igår som sagt så mötte jag upp Kristina och Malin på Pepsi-arena, dock fick jag vänta 1 h innan dom kom så vi missade första minuten. Vi hade grymma platser på kortsidan och arenan kryllade av folk, mer än i Dackehallen kan jag lova. Det är sådan skillnad på svenskhockey med spelteknik och mer tacklingar i NHL-hockey, dock inga fights igår (hoppades lite). Eftersom jag bor i Denver bode jag väl hålla på Avalanche men RedWings består ju typ av bara svenska i laget så blev att hejja lite på båda lagen. Matchen slutade 5-4 till Avalanche och det var en väldigt spännande match med snygga mål. Zetterberg är ju en riktigt hunk så blev att dreggla lite...och nej inte var det på killen framför som hade en Zetterberg-matchtröjja. Det blev många gånger under matchen då man fick nypa sig lite i armen för man trodde det var en dröm och som jag sa till dom andra igår "NHL-hockey är bättre än ******"...sug på den folks ;)

När vi skulle gå ut efter matchen så stod det några killar bakom oss och skrek och då sa jag något till Kristina och då säger en av killarna: "are you fom Sweden?"..... en av killarna va svensk och kom från Gotland, dock vet jag inte vart han gjorde i USA men han hade en skoljacka på sig så där var nog svaret.

NHL-hockey is the shit!

 

P&K Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0