Min överaskningstripp till Sweden (Studenten)

Vilken tripp till Sverige jag hade!!! Mycket har jag hunnit med men ändå hade jag velat göra mer än så.

Tänkte jag skulle skriva lite om min tripp men det får komma i lite olika inlägg eftersom det är så mycket att skriva om allt.


STUDENTEN!

Det var som sagt en överaskning från min sida (igen), endast mamma och pappa som visste. Jag hade verkligen övertygat alla hemma (nästan) att jag INTE skulle komma hem pga jobb, visst jag skulle jobbat men J&J var så snälla så jag fick 8 dagar ledigt så jag kunde åka hem. I Onsdags eftermiddag åkte jag från Golden för att sedan flyga till Minnesota-Amsterdam-Göteborg, pappa kom och hämtade mig. Kom fram till Göteborg på Torsdags eftermiddag och blev raka vägen hem till Frida (syster) för att "gömma mig" för min bror, Frida blev nog lite överaskad när jag knackade på dörren sådär på torsdagskvällen. På Fredagmorgon körde Pappa ut Ville till stallet, kunde inte hålla mig på att träffa honom, när han kom tillbaka hem igen så sa han till Elin (syster) att han hade fått en klubba av Ellen, Elin trodde han menade Frida och tänkte inte mer på de, när jag sedan kom hem till mitt hus så blev Elin också lite överaskad tror jag nog. Blev att hålla sig gömd hela dagen från min bror, en gång var han hemma men då var jag på övervåningen och han frågade pappa vem som var på övervåningen men han fick bara svaret att det var ett spöke.

Gjorde oss iordning för studenten, gick upp till wasaskolan där stora scenen var och alla stod och väntade på alla som skulle sluta skolan. På vägen upp så träffade jag Anna och Sandra, dom "visste" tydligen att jag skulle komma hem, sådär kul men kul o träffa dom ändå. Kul att se allt folk igen, även om det känns som man träffade alla igår. Det var kul att överaska min släkt, när Eliz fick syn på mig så stirrade hon bara och slänge paraplyet och kom springades till mig. När jag sprang bort till Sofia (kusin) så stirrade hon också på mig och började gråta av chock, söta lilla Fia. När väl alla studenter va uppe på scenen så började det regna och alla fällde upp sina paraplyer så man täcktes väldigt bra när det väl var Petters och Annas klass som var uppe på scenen. Såg att Petter spejade ut mot pupliken och kollade på Elin jämte mig, sedan tittade jag fram och han såg mig. Hans min var obeskrivlig, sedan börja han dra mössan över ögonen och börja gråta (gullo). Han ropar till sig Anna och när hon ser mig får hon samma reaktion. Jag vet inte hur mycket alkohol dom druckit men jag blev ändå varm i hjärtat när jag såg dessa fina studenter gråta av min hemkomst. När dom väl fick springa ner till så kom Petter springades till mig och kramade mig och vi båda började gråta och när vi vände oss om så stod alla runt om oss och inte ett öga va torrt. Blev kramkalas med Anna med sen.

Det var studentfirande hemma hos oss men bara med Petter eftersom Anna har så stor släkt på andra hållet så dom var hemma hos dom. Att äta Pappas goda mat igen och umgås med dom jag saknat mest var obeskrivligt. Vi hade det ganska lungt hemma hos oss, men det var skönt efter min resa från Amerika. Åkte bort en runda till Anna och kollade in vad som hade för gäster, stannade en stund och sen åkte vi hem igen. När klockan blev kväll så åkte vi ner till den stora studentfesten och kollade på fulla folk, själv var jag inte ens lite dragen efter att ha haft huvudvärk nästan kvällen. När vi kom hem blandade jag och Malin (petters vän) Rosa Pantern (samma drinkar som pappa råkade hälla ut i hela kylen en vecka (!) efteråt) och snicksnackade om allt och ingenting.

Somnade inte jättesent eftersom jag skulle på äventyr dagen efter.

Anna och Sandra:)

Lite av vårat gäng

Lite ifrån Petters och Annas klass

Petter och Anna har fått syn på mig (bild från Elin H)

En glad student!

Finaste kusiner Anna och Sofia

Tro de eller ej, vi är syskon!

För dom har tagit studenten

Jag med 2 glada studenter

Petter med min paket!

Petter och Ville

En trött Ellen med Petter´s kompisar

Annas glädjeskutt

Anton va glad att ta studenten han me

mmm Rosa Pantern

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

Så bra att nån (Ellen) kan sammanfatta i text och bild. Vi längtar till nästa hemkomst !!

2011-06-20 @ 22:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0