Manikyr, Yard House och Hangover 2

Igår var en riktig varm dag här i Golden, det åskade och regnade i Denver men det kom aldrig så långt som till Golden och glad är jag över det.

Igår jobbade jag mellan 10-16 medans J lämnade av sin mamma på flygplatsen och gjorde massa annat, jag och L hade en trevlig dag. Igår var det ju Sveriges Nationaldag, det enda som jag märkte av det på var i parken då jag och L helt plötsligt såg en äldre man, äldre kvinna och 2 små barn med SVENSKA TRÖJOR på sig. Kunde inte låta bli att fråga mannen om han var svensk och så var det, tydligen bodde deras dotter i Golden med sin svenska pojkvän och 2 barn. Dom var från Lund, vi stod och pratade om en stund och han var riktigt trevlig. Det är kul att träffa svnska folk i parken och ännu roligare och träffa folk man inte ens visste om, Golden är ju inte jättestort. Tydligen gick barnen på svenska skolan men i olika grupper än L så kanske därför man inte visste om familjen heller.

 

När vi kom hem från parken så lagade jag lite lunch till L, hon gick på nap och jag gick och la mig i solen och stekte lite. Det var riktigt varmt ute och man kunde inte mer än njuta.

När klockan blev sen eftermiddag så gjorde jag mig iordning för kvällen, middag och shopping med Amanda och Charlotta på Mills/Yardhouse och Bio med Thiago. Eftersom jag inte är den som gillar att fixa med mina naglar så kostade jag på mig en manikyr igår när vi var på Mills, blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men det blev OK.

Maten var såklart supergod på Yard House, tog en pasta och en CIDER att dricka som såklart var supergod där ute på uteserveringen. När klockan blev 9 så mötte jag upp Thiago på bion, blev att kolla på Hangover 2. Första filmen var sjukt mycket roligare, är egentligen inte min typ av film men den dög. Stod kvar lite efter filmen och pratade, blev ganska sent till slut men trevligt var det.

Var en mycket trevlig kväll iallafall, tackar inblandade!

P&K Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0