Lets go Broncos

Har varit en riktig chilldag idag, skönt även det ibland.

Så igår åkte jag DT Denver med Tess och Johan, dom hade inte varit på H&M ännu så blev en shopping runda där, hittade ett stelt halsband som jag letat efter och även ett par "skinn"shorts (vet de är fel säsong för det) som var skitsnygga. Blev bara H&M, åkte vidare och hämtade upp Brad som hade lämnat in sin bil och sedan åkte vi hem till Brad, hämtade upp Cody och åkte vidare till mataffären. Vi bestämde oss för att grilla, kanske fel säsong där också men i USA grillar man året runt. Under tiden som vi väntar på att grillen ska bli varm så började det snöa, till slut var hela marken full av snö och var lite snöstorm. Käkade fläskfilé med sallad till, blundade man och åt så hade man trott det var sommar men när man öppnat ögonen så blev man ju påmind av det man såg utanför fönstret. När vi käkat och chillat klart så åkte vi hemmåt igen, jag blev avsläppt i Golden. Chillade och packade ihop saker till kvällen då vi skulle DT igen. Körde hem till Tess och Johan och gjorde oss iordning och drack lite vin innan vi tog bussen ner. Brads syster fyllde år så vi mötte upp ett gäng på en Mexikansk bar/restaurang. Dom har tydligen bästa margaritas i Denver OCH man får max beställa 3 margaritas eftersom dom är sååååå starka, dom ser att man bara behöver 3 för att bli nöjd. Dom var inte jättestarka, kanske gjorde de mycket att jordgubbs- och mangosmaken tog över. Vi drog vidare till några andra barer också, var riktigt trevligt även om jag inte kände så mycket av folket. Jag satt mest och pratade med Brad, vi hade intressanta ämnen att ta upp:). När klockan blev mcket så tog vi taxi hem till Lakewood, bäddade upp soffan och somnade på stuss. Hade jättekonstiga drömmar inatt, vet inte varför.
Vaknade jättetidigt imorse, drack massa vatten igår så slapp baksmälla. Jag fattar inte varför jag alltid vakna tidigt och är pigg dagen efter jag festat...även om jag är bakis eller ej.

Körde hem vid ca 10 imorse, la mig i sängen och har legat där typ hela dagen. Skulle träffat Mr T men han håller på att flytta, vet inte förresten vart han ska flytta? GOLDEN, han bor just nu 8 blocks ifrån mig..... jag bor på 8th street och han på 16th street, hur sick?
Iallafall så hade jag inga andra planer så blev att ta de lugnt, men det var behövligt.
Efter ett tag så kom min hostdad och berättade hur jag skulle jobba denna veckan, han hade även sin Broncos tröja och keps och jag hade hört massa ljud uppifrån och visst var det match idag. Broncos-Steelers, J bjöd upp mig på övervåningen till han och K (vår granne). Till J´s förvåning så kom jag upp i min Broncoströja som jag köpte förra året. Köpte den typ på en outlet så spelaren på min rygg spelar inte ens i Broncos längre men jag brydde mig inte så mycket när jag köpte den, köpte även en till min kära systerson så vi skulle matcha. Iallafall blev J ganska chockad när jag kom upp i en broncoströja. Han gav mig en öl och sedan var matchen igång.
Amerikansk Fotboll är största sporten i USA men ändå har jag inte lärt mig regler men det är faktiskt kul att se ändå. J och K försökte lära mig några regler så lite kan jag nu, varför Tebow har en lite väska på magen (han värmer sina händer där) och varför domaren ibland kastar en liten gul duk (kastas om spelare gör någon "olagligt").

Ni som inte heller vet vem Tim Tebow är så är han Quarterback i Broncos. Han är superkrisen och han har en pooose där han sätter ner ett ben och typ ber, han är även virgin (J´s berättade). Han är typ GUD här i Colorado men även lite TOO MUCH. Han är ganska snygg faktiskt, men hmm jag är inte så tänd på superkristna killar;)
Som sagt är han känd för sin "poose" och folk över hela USA "Tebowar" och det menas då att dom ställer ner ena benet och "ber".

det stod 23-23 när matchen var slut med på övertid så gjorde Broncos en touchdown så dom vann, matchen spelades här i Denver nu ikväll, hade varit superkul att se matchen live för om det var liv här hemma med en hostdad hoppandes i heal huset så skulle det nog vara 1000 ggr värre på Invesco Field där dom spelar sina hemmamatcher.


"Tebowar"

snygg men superkristen

Öl och Football är aldrig fel

J var i farten och tog kort.


P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: Mia

Man blandar först en muffinssmet i en stor bunke, sen delar man upp smeten i flera mindre skålar och blandar i karamellfärgen där i. Sen tar man bara en sked av varje färg i formarna typ och blandar inte elr nåt. Och så skjuts in i ugnen! Inte alls svårt så det får du ta o göra med din lilla kiddo :)

2012-01-11 @ 00:28:23
URL: http://miaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0