Mina resor i USA 2011

år 2011 var mitt reseår, jag har aldrig rest så mycket i mitt liv och kommer nog inte göra de heller i framtiden på 1 år. Jag har fått vara med om underbara resor, alla har varit olika men i slutändan har jag varit lika nöjd med Arizona som med Los Angeles.

Här kommer lite om alla mina resor som jag gjorde 2011:


Januari
- Arizona

Åkte till Arizona/Phoneix med min hostfamily, min hostmums farfar fyllde år så vi gick på kalas. Var "vinter" i Arizona men man kunde fortfarande bada men blåste en del. Åkte iväg för att hajka men slutade att jag och J´s syster red häst istället i 1,5 h, var väldigt coolt men läskigt att rida så högt upp i bergen med alla kaktusar runt mig.


April - New York
Min familj från Sverige (-elin +jocke) var i Colorado och hälsade på, hade jätteskoj. Efter några dagar åkte vi till NewYork och stannade 5 dagar underbara dagar. Vi ar turister och upplevde allt man ska uppleva i NY när man är där, shoppade såklart också och njöt av tiden vi hade. Jag åkte hem till Denver igen och dom till Sverige, var jobbigt att säga hejdå.


Maj - Florida
Åkte till Florida med min hostfamily, J´s mamma&pappa har lägenhet där så åkte dit. Tog en vända till Orlando först och gick på Disneyworld, även om jag var 22 år gammal så var det kul ändå. Var på alla "world"-sen och fick uppleva mycket roliga saker. Åkte vidare ner mot Miami där lägenheten ligger, drömställe? yes! När jag åkte paddleboard så mötte jag en HAJ, mardröm minne för livet. Snorklade även, första gången i mitt liv.

Disney



Juni - Sverige
I början av Juni så fick jag lite ledig så jag packade väskan tungt och for hem till Sverige. Min bror och kusin tog studenten så överaskade dom på självaste studentdagen, var mycket uppskattat. Jag umgicks med alla nära och kära och tog vara på min tid i Sverige. Blev många myskvällar med vänner och även besök till Karlskrona och pussades med Ville. Underbara dagar hemma i Sverige.



Augusti - Minnesota
Jag, J och L åkte till Minneapolis till J´s mamma&pappa, var en rolig resa. bada hottub, drack vin och värmde oss runt elden. J´s har gått på svenskt sommarläger när hon var liten så vi bilade i 5 h för att komma till lägret, var lite speciellt men jätteroligt att se. kul att se så många amerikanska barn vill lära sig mer om Sverige och framförallt språket. Efter några dagar åkte vi vidare till en sommarstuga, utan internet men var skönt utan faktiskt. Badade, åkte båt och satt runt brasan och drack fläder/vodka-drinkar. Åkte tillbaka till Minneapolis någon dag innan vi flög hem till Colorado igen.


Minneapolis

Sommarlägret


stugan

Oktober - Los Angeles
Jag och Caroline åkte till staden/staten jag länge velat åka till, LA/Cali. Var många händelseika dagar, allt från strandhäng i Santa Babara, stötte på Lindey Lohan 2 gånger, var på Universal Studions till åka Limousin till en nattklubb, gick längs Walk of Fame, åkte på kändisspan och till Hollywood-skylten....m.m. Gillade Universal Studios mest, blev som ett barn på nytt och jag pussades med Frankensteinsmoster. Måste åka tillbaka snart igen!



December - Minnesota
Tillbaka i Minneapolis för att fira jul. Eftersom J´s mamma är svensk så blev det mycket som man kände igen på julbordet, i like. Saknade min familj hemma i Sverige just på julafton men jag blev omhändetagen mycket bra, under dagarna i Minneapolis i jul. Var på Mall of America och shoppade loss, blev att shoppa mina egna julklappar men det tackar jag inte nej till. Var en runda på Svenska institiuet, kändes som hemma. Var på min första Yogapass i mitt liv, Yoga Sculpt i 35 Grader..det var varmt men roligt. Kollade på bio och hade det jättemysigt, Tusen tack!




Som ni ser så har jag varit och flängt över lite allt i USA, underbara resor med underbara människor. Alla min mellanlandningar har jag inte fått med men ser inte det som en destination eftersom jag bara varit där några timmar eller bara en natt.


P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

Ja du Ellen- så mycket du har fått se. man blir inte så lite avundsjuk. Hoppas vi kan göra om en del av dessa resor. Själv vill jag se mer av Colorado ! Och NY är ju aldrig fel- mina Steve madden börjar bli lite slitna ;)

2012-01-05 @ 07:53:26
Postat av: Caroline

Sv: ååå vad jag längtar tills jag också kan göra sådana resor!!

Jag kommer att bli shoppnigtokig sen när jag kommer till USA om det är såpass billigt! Dags att öppna upp ett shopping sparkonto snart tror jag ;) förresten den jackan som du köpte från Versace kollektionen passar dig väldigt bra! :)

2012-01-06 @ 00:32:56
URL: http://carolineflora.blogspot.com
Postat av: Maja

Kan du berätta mer om ditt haj-möte i Florida?:D Hittade inget om det i arkivet!:)

2012-01-08 @ 18:06:50
Postat av: Emma

Resan till LAS Vegas då.....?

2012-01-19 @ 08:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0