Mitt första möte med en Haj i Florida

Jag fick en fråga om vad som egentligen hände när jag mötte på en HAJ i Florida.

Såhär gick de till iallafall:

Min hostdad och Hostmum´s pappa hade hyrt en Paddleboard, dom turades om att "åka" på den och efter ett tag så blev jag också lite sugen så jag gick också prova. J hjälpte mig att få ut Paddleboarden i vattnet, den vägde jättemycket. Jag paddlade på sittandes och sedan satte jag mig på knä, trillade av lite ibland. Sedan sista gången jag provade så åkte jag längre, längre ut och tog vågorna riktigt bra. När jag hamnat ganska långt ute så tittar jag åt vänster och ser helt plötsligt en FENA, tänker att det bara är en stor fick men sen ser jag ett huvud. 2 m ifrån mig simmar en haj, EN HAJ. Paniken smög sig på i hela kroppen men jag ville verkligen inte trilla i vattnet för då kanske den attackerade mig. Jag höll mig lugn och paddlade om brädan så den vände riktigt mot stranden och paddlade lugnt. Eftersom min hostmum´s pappa förstår svenska så skrek jag HAJ istället för SHARK, dom bara vinkade och skrattade medans jag paddlade in mot stranden. Ju närmare jag som stranden desto snabbare började jag paddla och dvs jag paddadle snabbare än vågorna så när jag var ca 2 m från stranden så kom en jättevåg och istället för att hoppa av i farten så var fortfarande på brädan och vågen tog tag i brädan underifrån så brädans framkant slog i stranden och jag flög överbrädan och slog i bröstet,knäa och armbågarna.

Samtidigt som jag hade panik så jag nästan grät och skrattade samtidigt för jag precis sett en haj så låg jag där med skrapade ben och armbågar och hade sand i både bikinitrosor och överdel. Både J och J såg hajen och hur nära jag egentligen var men dom skrattade mest för det såg hur panikslagen jag var.

Med blodigt ben så gick vi till livräddarna som satt i sitt torn, vi berättade vad som hade hänt och dom sa "Bara idag har det kommit 5 stycken som sagt att det sett en haj", troligen samma. När vi gick tillbaka till våra handdukar så gick vi förbi ett par som satt på stranden och dom frågade vad som hände, vi berättade och då sa dom "Är du säker på att det inte var en Sköldpadda??", ÖH JA DET ÄR JAG.
Jag vet faktiskt skilland på en Haj och en Sköldpadda!


Redo för att paddla lite

Påväg ut med paddleboarden


Tar vågerna mycket bra....men efter den vågen så kom han..... HAJEN!

PANIK, inte titta bak, inte trilla i......

KRASH, blod på knän men ett fett smile!


P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

det är säkrare i Mårslycke !

2012-01-12 @ 18:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0