Storytime på teckenspråk

Mycket intressant Storytime faktiskt. När vi kom till biblioteket i Lördags så fick vi reda på att det inte var den vanliga storytimen utan det var på teckenspråk istället. Det var en kvinna som "tecknade" och en man som berättade vad som sa så helt lost var man ju inte, men kul att se på när folk "pratar" med hjälp av händerna.

L och hennes pyssel

När vi kom hem igen så lekte vi med Play-dohlera, jag som världens sämsta på att forma och göra figurer blev tvingad av L att göra hunden som var på förpackingen, resultatet blev som väntat sådär.


Snygga hunden

Jag jobbade efter min hostmums var tvungen att jobba, fast hon jobbade hemma. Det gick faktiskt jättebra, det är lite svårt annars när L har vetat att hennes mamma varit hemma och vill såklart umgås med henne hellre än med en tråkig svensk nanny som bara prata svenska och gör fula play-doh-hundar. Men igår gick det jättebra och vi gjorde massa pyssel.
När J var klar med sitt så åkte jag en runda till Mills Mall för jag skulle kolla om jag hittade en stor resväska (4 v. left), men hittade bara mjuka...våga inte riskera att alla mina kläder trilla ut pga den skaver emot något på planet. Jag tänkte jag skulle provapacka någon dag nu och se hur mycket plats som fattas och sådär, är ju för fasiken nära nu och paniken kommer mer och mer.


Mills Mall

Finns de ingen annan parkering så får man ta till gasen upp på snöberget, typiskt amerikaner ;)


P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: Linn s

ett tips när du ska packa!

rulla kläderna så får du mer plats än om du viker :)

2012-01-23 @ 07:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0