Jag lever.....

Sitter just nu i "min" säng här i Golden Colorado och njuter av att jag faktiskt trivs här i USA, har kanske inte kommit in i allt än men det känns helt OK.

Dagarna i NewYork var helgrymma, hotellrummet som jag delade med 2 snälla tjejer (turk och tysk), bästa rummet på hotellet (utsikt mot Empire State Building) som förövrigt låg mitt på Manhattan, shoppingen, Frihetsgudinnan, Kollade Black Eyed Peas i CentralPark helt gratis. Om dagarna hade vi lektioner med hur man tog hand om barn, första hjälpen och mycket om hur det är o köra i USA och så. Vi hade lektioner från morgon till eftermiddag och på kvällarna sprang vi omkring på Time Square, Starbucks, Forever 21 och Victoria Secret som var öppet till 11 på kvällarna.


På Fredagen var det ganska sorgligt, alla splittrades och åkte till sina familjer. Jag tog en Taxi (min supershuttle kom aldrig) till flygplatsen och gick igenom alla säkerhetskontroller som verkligen är överdrivna, fick inte ha ringar,skor eller tuggemi i munnen. 4 timmars flygtur tog det till Denver, när jag kom fram stod min hostmum och barnet jag ska ta hand om och väntade på mig. Fick en rundvandring i huset som är jättefint och dagen efter blev det rundvandring runt i byn, jättemysigt.
Igår var vi i parken och kollade runt, kollade även träningscentret, kommer bli många timmar där efter allt man fick som mat i NYC ;) Igår på kvällen fick jag sådan hemsk huvudvärk så gick och la mig tidigt.

Idag har vi hjälpt några kompisar till familjen som skulle flytta, klart man hjälpte till och bära. Cyklade ner till byn och tog en smoothie och sen hem för lill-flickan skulle sova. Har pratat lite med folk på Skype, saknar alla där hemma men än har jag inte fått hemlängtan, kommer kanske.

Klockan är 15.10 här och nu ska jag upp och checka läget. Ha det bra så hörs vi snart igen :)

P&K Ellen


Kommentarer
Postat av: Dess

Hej My dear :) hoppas allt är bra dina bilder gör mig avis som fasen allt är som vanligt här kram

2010-08-02 @ 00:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0