Heldag i Denver

I Söndags mötte jag och Dennis upp 5 andra au-pairer i Denver för en heldag i storstad. Börjde med att käka frukost på ett ställe som hette Second Home, dom hade såå god frukost och mättade såklart hela dagen.

Drog vidare till "Washpark" som ser ut som Central Park men i miniformat, stannade och spelade volleyboll i värmen, tydligen skulle det bli den varmaste dagen någonsin och det kändes verkligen. Tydligen är det alltid massa nät och bollar där som man kan spela med och efter ett tag kom det några killar och frågade om vi skulle spela med dom, men fick bli en killmatch medans vi tjejer att och skyllde på hur varmt det var.

Tog bilen vidare till downtown där vi mötte upp den andra bilen. Gick runt och kollade i Denver City och det var då uttrycket "SKÖN-T" kom upp i alla samtal (N.B´s nervösa framträdande i tv), berättade nog lite för mycket än jag skulle göra men äsch jag bjuder på de, måste varit skön-t för dom andra att höra allt!!!!;) bestämde oss efter en stund för att käka, såklart blev det Hard Rock Café. Satt där längelänge och bara pratade om allt, det var bra att man fick träffa dom tjejerna + killen eftersom dom har varit här i ett år och dom om alla situationer. Dom berättade saker som jag själv upplevt redan som jag trott varit så weirdo, har trott att jag varit knäpp men tydligen är det fullt normalt.
http://publishme.se/1051957/entries/article/91375441/

När vi hade käkat upp gick till en glassbar där man väljer smak på glass och sen va man vill ha för topping, jag skulle ha en small men fick en medium (dvs XL hemma). Gick vidare till bion, trodde det skulle se annolunda ut men ser typ ut som en biosalong hemma. Kollade på Eat Pray Love (Julia Roberts), en av dom bästa filmer jag har sett, även roligt att Tuva Novotny (Nora i Skilda Världar;)) var med i den och spelade svensk. Efter filmer släppte vi av au-pairena hemma hos henne och sen skulle vi dra oss hemmåt, bara det att vi kom på att vi inte visste vart vi var och sen var bensinen typ slut. Till slut såg jag en starbucks som vi stannade på helgen innan med tjejerna och då kunde jag memorera in vart vi var så till slut var vi på vägen igen. Där satt jag och Dennis och höll tummarna för att bensinen skulle räcka till Golden, vi var hade ca 5 min kvar så ser vi röda och blåa lyset i baken och min puls gick upp, var bara att svänga in till kanten och le. En lykta sönder men inget annat hände så blev bara att köra vidare.

Väl hemma slänge jag mig i sängen och somnade på stuss. Åkte vid 10 på morgonen och kom hem halv 12 kvällen så det var verkligen en heldag men guuud va roligt vi hade:)

På Lördag drar vi gänget på konsert, GREEEEN DAAAAY....inte för jag är ett fan men alltid coolt att se konsert i USA och sen kostade den 35 dollar (259:-), mycket billigt för en konsert tycker jag.

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

så roligt ni verkar ha, men var rädd om dej ändå gumman

2010-08-25 @ 06:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0