You always learn something new every day

VARNING FÖR LÅÅÅÅNGT INLÄGG!

Idag har det inte hänt allt för mycket men det har varit skönt. Solen steker på vanligt och på eftermiddag kväll blir det lite regn och åska, börja lära mig nu.

Tog min bok Elsa´s Mode (som jag förövrigt inte är så förtjust i) och satte mig ute på framsidan i gung-soffan med fötterna på en annan stol,njööööt av solen och värmen. Det är lite farligt att sitta still länge och bara njua har jag lärt mig, satt där ca. 15 min och jag brände mig på låren:S Efter en stund kom J och undrade om jag ville hänga med och bada med han o L, hade inget för mig så jag hängde med.
Det ligger ett sportcenter tvärts över gatan med sporthall, gym och badhus, det var där vi badade idag. Kändes konstigt att bada inomhus när det var så varmt ute, men det var skönt att slippa smörja in sig:P

När jag kom hem blev det att byta om till träningskläder,powerwalk. Har hittat en runda som är perfekt, blandad runda med både i byn och längs vattnet, när jag var påväg hem stannade jag vid vattnet och kollade på alla som åkte på sina gummiringar, är något jag MÅSTE göra iaf en gång under mitt år här i Colorado. Nu när jag tänkte efter så ser vattnet ut som karusellen Colorado på Liseberg, har ju kanske en förklaring till varför den heter så;)

Efter min runda blev det en snabbdusch och sen blev det att prata lite med dom där hemma på Skype. Stack iväg till grillfesten (läs: grillkväll), trodde det skulle vara i fullgång med party där i parken men icke, det var mysigt ändå. Träffade mer av familjens vänner, dom var jättetrevliga. Älskar att bara sitta och lyssna på när dom andra pratar, tror man lär sig mycket av språket på så sätt med. Vi grillade hamburgare och till hade vi SVARTA taco-chips, fick reda på att det var gjorda av BLÅ majs, Man lär sig alltid något nytt varje dag;). Blev inte en sen kväll, tillräckligt liksom.

ser ni regnbågen?

När vi kom hem satt jag och J och pratade om allt, skolan hemma och här, hemliga förälskelser och ja ALLT. Känns skönt att J pratar svenska, jag kan uttrycka mig mer på så sätt även om det är bra att jag måste prata engelska med J som inte kan svenska.

Nu ska jag försöka sova liite, Godnatt!!

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0