Gästbloggis av lilleboo Petter

Hejsan!
Nu kommer ett litet inlägg av Ellens lillebror. Mamma och pappa, ni behöver inte vara oroliga över att jag har gått in här på Ellens blogg utan tillåtelse. Det skulle jag aldrig göra..... ;)

Jag kan väl berätta lite om mej själv till en början, för er som inte känner mej. Jag heter Petter och är Ellens lillebror, 18 år, inte lika snygg som min syster men det är något jag jobbar på, spelar hockey i Taif och bor "fortfarande" hemma. Sådär, nu vet ni iallafall vad jag heter, vad jag bor och vad jag gör. Hör av er till Ellen om ni vill ha mitt nummer!

Jag måste säga att min uppväxt har varit väldigt tuff. Eftersom jag är yngst i familjen får jag ofta ta dom stora smällarna när syskonen blir avundsjuka på att jag fått något som dom inte tycker jag är värd. Värst är väl avundsjukan från Ellen - som är yngst efter mej. Det var otroligt synd om mej. Vi bråkar/bråkade väldigt ofta och till stor del handlade det om avundsjuka, men till störst del är jag helt säker på att det handlar om SYSKONKÄRLEK!
Jag kan berätta om en gång precis när jag hade börjat 9:an. Det var dags för årets skolfoto som är så viktigt. Det var dagen innan som jag och Ellen började bråka, vet inte varför vi bråkade, men iallafall så bråkade vi så mycket att Ellen tillslut bestämde att leva upp till uttrycket "Catfight". Hon tog tag i min kind med hennes vassa naglar och slet bort skinnbitar så att det började blöda. Dagen efter vågade jag inte erkänna för mina kompisar vad som egentligen hade hänt, jag berättade att stackars Sixten (syrrans hund) hade rivit mej... Nu fick ni iallafall höra sanningen!



Lika som bär!

Nu är det ungefär ett halvår kvar tills min kära syste kommer hem igen. Jag saknar henne väldigt mycket och jag ska ge henne en bamsekram när hon kommer tillbaka! Dessutom har Ellen lovat att vi ska flytta ner till Malmö tillsammans efter att jag tagit studenten, det hoppas jag hon håller =)

Älskar dig syrran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0