IM IN SWEDEN

Förlåt för dålig uppdatering men jag har liksom inte haft riktigt tid för bloggen nu. Ni som känner mig och är vän med mig på facebook vet att jag gjorde en fuling i Söndag och för er andra ska jag berätta. JAG ÅKTE INTE TILL MINNESOTA UTAN TILL SVERIGE. Kom till Tingsryd igår klockan 9 på morgonen efter en låååång flygtur över atlanten. Jag hade turen att mellanlanda i W.DC och INTE i London eller Paris, hade nog inte varit hemma då isf. Jag överaskade alla, endast Pappa, Mamma och min bror visste om det sedan September och mina andra syskon och vänner hade inte en aning så blev nog en liten chock för dom när jag plötsligt stod framför dom.

Roligast var att överaska mina kompisar Anna, Emma och Millan. Jag satt på övervåningen på mitt hus och jag dom på nedervåningen (jag hade sagt till dom att komma hem till mig så dom fick sina julklappar av mig) och vi satt och skypade och höll nog på i minst en ½ timme. Jag säger till min mamma att hon ska gå och hämta julklapparna och mina kompisar sitter jämte och hör allt och sedan säger jag att lilla L knackar och att jag måste gå till henne. Jag slänger på mig min tomtemask och spinger ner till dörren och bankar och öppnar, Anna säger: "Ellen är inte här"...och så dra jag av mig min mask och ser bara 3 frågetecken, dom säger inte ett ljud och jag tänkte snabbt "Är dom inte ens lite glada att se mig och varför säger dom inget" och sen helt plötsligt skriker dom rakt ut och springer emot mig. Världens finaste kompisar har jag.

Det känns lite konstigt att vara här, på ett sätt känns det som jag aldrig ens varit i USA och kylan här är SÅ hemsk. När jag åkte från Denver i Söndags morse hade jag converse och solbrillor dvs det var VARMT utomhus. Just nu sitter jag i min säng nedbäddad med långkalsonger,polotröja och strumpor så jag verkligen INE van vid vädret:P När jag träffa på folk på byn eller överallt annanstans så blir alla så glada att se mig, alltid kul med folk som bryr sig hur man mår på andra sidan. Idag var jag även på Dagis (mitt gamla jobb) och hälsade på, hamnade mitt i juldansen så blev att dansa en vända runt granen med kidsen. Har inte gjort jättemycket än så länge här, var en runda i Växjö idag och shoppade (!!!) och sedan har jag hängt med Anna och Emma både igår och idag.

Jag åker hem den 30onde till Malmö till Emma och firar nyår och sedan åker jag vidare till Denver den 1 Januari, får se hur det är att vara bakis på ett flygplan, någon som provat? ;)

Jag får se när jag uppdatera nästan gång men jag mår iallafall bra!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: Sabina

Aaaah, fan va kul!!! :)

2010-12-22 @ 10:14:19
URL: http://sabinapalmer.bubbleroom.se
Postat av: ASIAT

sv: det är bra det! önskar jag också hade en mamma som gillade att sticka till mig, speciellt nu när det är så snyggt och varmt :) kram!

2010-12-22 @ 14:53:34
URL: http://asiat.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Been there, done that. Bakis på ett flyg är inget jag rekommenderar ;) 7 februari drar jag med till USA btw och 11:e flyttar jag till LA! :)

2010-12-22 @ 18:55:10
URL: http://lovisanannyal.blogg.se/
Postat av: anna humble

vi har världens finaste vän :)

2010-12-22 @ 20:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0