Storlek 37


Tack gode gud för den som fixade Lindt Seasalt till USA

Nu har jag precis krypit ner i min varma säng för att strax sova, först blir det bokläsning.
Innan jag åkte hit så var jag på ICA supermarket i Tingsryd och stod i kön och helt plötsligt fick syn på en bok som såg intressant ut, Storlek 37.

NU ÄR JAG FAST!
Började läsa lite smått på den för någon månard sen och då tyckte jag den var tråkig men sen på thanksgiving påväg till Fort Collins så började jag läsa igen och kunde inte sluta. Den är precis min smak, DU måste läsa den!


"Laura är en framgångsrik kvinna i trettioårsåldern som lever ett hektiskt singelliv i Stockholms innersta mediakretsar. Men hon är en rotlös själ, ständigt sliten mellan två världar, uppvuxen både i Sverige och New York med si förmögna judiska släkt. Arvet från en amerikansk pappa och en svensk mamma präglar Lauras personlighet. När hon återvänder till New York för att närvara vid sin kusins brölopp, krockar hennes två kulturella världar på ett dramatiskt vis. Hur ska hon förhålla sig till sin judiska familjs krav på att slå sig till ro i USA och hitta en lämplig make?
På uppmaning av sin familj går hon med på att träffa en framgångsrik, ung, judisk advokat. Resultatet blir katastrofalt och Laura flyr hals över huvud från New York och alla illasinnade rykten om att hon skulle vara alkoholiserad och lösaktig. Nu måste hon välja åt vilket håll hon skall gå."

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0