En olycklig Gorilla!

Lördag
Tog en runda till Cherry Creek, kände jag ville ut och hitta på något när jag hade jobbat hela (morgon/dag/kväll) dagen innan. Hittade lite smaskigheter som självklart fick följa med hem, nu har jag köpförbud i minst 2 veckor. När jag körde hem stannade jag till på Mills och fixade jag det sista på min halloween-kostym, kommer blir bra dehär.
På kvällen kom Emma, körde en riktig myskväll med egengjord mat (kött,pommes,beasås) och körde på en nyttig efterätt. Kollade på "Letters from Juliet", är nog den mysigaste filmen jag sätt på länge. Satt och pratade och lojjade oss i soffan, kommer sakna dehär sen när hon stuckit.
Eftersom Emma skulle jobba halv 8 dagen efter så stack hon ganska tidigt ifrån mig, gick och la mig och kollade Idol då istället.


Söndag
Klockan slog 10 och Emma smsade att hon var slutat jobba, hon var redo för ännu en utflykt. Körde till Evergreen och hämtade upp henne. Blir tårögd varje gång jag kör vägen till henne, utsikten där uppe i bergen är underbar (sol+snö+berg=grymt). Efter alla serpentinvägar till hennes place så kom jag äntligen fram och plockade upp henne. Bestämde oss för att vi skulle gå på Zoo, perfekt väder för sånt. När vi kom dit var det proppat med folk och ALLA djur var ute, förra gången var det så varmt för alla djur så alla låg och sov eller var instängda. Mest facinerad blev jag av Gorillan, han såg ut som en riktigt människa men såg så olycklig ut:( Förra gången jag var på Zoo´t så var vi inte överallt så denna gången fick jag se alla djur.

När vi var klara med alla djuren så tog vi bilen in till downtown för att checka läget. Käkade på Cheesecake-Factory, såklart tog vi en cheesecake till efterrätt. Vi kom ut från CF med en varsin påse i handen, vi åt inte ens en 1/3 av kakan. Gick till varuhuset där dom har alla märkeskläderna, hittade en så snygg Ralph Lauren-dunjacka som var på pojkavdelningen så storleken var 14-16 år, hade den funnits en storlek större hade den följt med mig hem:P Finns så mycket barnkläder här, måste börja förbjuda mig själv att shoppa till Ville.
När klockan var 20.00 så drog vi oss hemmåt, var tvungen att köra Emma hem. Gillar egentligen inte att köra där på kvällen pga alla djuren men det gick bra.


När jag kom hem kollade jag lite "ensam mamma söker" och sen somnade jag gott.

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0