Lerbrottnings i Idaho Springs

Idag tog vi bilen på utflykt igen, dagens mål var lerbad + mineralbad i Idaho Springs. Vi körde i bergen att att nå vårat mål, jag blir lika facinerad varje gång att se dessa höga, vackra, Jurasic Park liknande berg. När vi kom till stället så såg det inte jättefräsht ut men poolen var ändå mysig att bada i och inte tala om leran vi smörje in oss i, blev mjuk som en babyrumpa efteråt. Den franska au-pairen Aurélie kom också och joinade oss i lerrummet. Jag fick panik när vi var där inne för leran torkade ju på kroppen och det liksom spände på huden så blev avtvättning tidigare och så gick jag tillbaka mineralpoolen istället, var ju mycket varmare och skönare än iskall lera.

När vi kom hem jobbade jag 1,5 h och dom andra åkte en runda till Mills och shoppade. När dom kom tillbaka så stack vi och käkade på en restaurang där den söta servitören gjorde bort sig.

Nu sitter jag och kollar på Storm Stories på tvn där det såklart handlar om MUD MUD och ännu mera MUD*, just på denna dag.

*MUD = LERA

Imorgon ska jag jobbar 8 - 16 sen ska jag göra något på kvällen som jag är VÄLDIGT nervös för men det blir att öva öva öva ikväll ;)

Godnatt alla mina vänner!

P&K Ellen


Kommentarer
Postat av: Emma

ÖVA ÖVA ÖVA, det är lugnt shullan, finns inget du inte fixar !! <3

2010-10-18 @ 06:48:14
Postat av: Sven-Olof

Va ska du göra- spela baseball eller ?

2010-10-18 @ 07:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0